کد خبر 121656
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
تدوین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌‌ها

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تدوین برنامه‌هایی جهت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های پایتخت خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، درباره شلوغی اتوبوس‌های پایتخت طی روزهای اخیر اظهار داشت: تا زمانی که ممانعت خروج از منازل وجود نداشته باشد و شهروندان پروتکلی برای تردد در سطح شهر نداشته باشند استفاده از اتوبوس انجام می‌گیرد و تعداد مسافران نیز اندک نیست.


وی افزود:‌ عکس‌ها و فیلم‌ها که از شلوغی اتوبوس‌ها منتشر شده،‌ نشان می‌دهد متاسفانه شهروندان به تعداد اندک استفاده از ماسک و دستکش را مدنظر قرار داده‌اند. بنابراین علاوه بر اینکه ما تمهیداتی جهت مقابله با کرونا در اتوبوس‌های شرکت واحد در نظر گرفته‌ایم ولی رعایت موضوعات بهداشتی توسط مردم هم بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد:‌در حال تدوین طرح فاصله گذاری اجتماعی اتوبوس‌ها در پایتخت هستیم که برخی اقدامات این طرح آغاز شده و بنا داریم نحوه چیدمان اتوبوس‌ها و محل ایستادن مسافران را به صورتی طراحی کنیم که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

 

اتوبوس


ترفع گفت: به طور مثال برخی صندلی‌ها با علامت ضربدر نشانه گذاری می‌شود تا مسافران بر روی آن ننشینند و فاصله با مسافر دیگر رعایت شود.

همچنین در محل ایستادن مسافران علامت‌هایی درج می‌شود که تنها در این نقاط بایستند و به یکدیگر نزدیک نشوند.

وی تصریح کرد: استفاده از اتوبوس طی سه روز گذشته تاکنون در پایتخت بیشتر شده ولی آمار دقیق مسافران هنوز حاصل نشده است. چرا که تعداد مسافران آنلاین قابل رصد نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه استفاده از کارت‌های الکترونیکی اتوبوس نسبت به قبل افزایش یافته است، گفت:‌همه اتوبوس‌های بخش بی‌آر‌تی، کابین راننده از مسافر جدا شده و این مساله برای بخش خصوصی از روز پیش مدنظر قرار گرفته است. همچنین همه اتوبوس‌ها در ابتدا و انتهای خطوط ضد عفونی می‌شوند و رانندگان نیز مجهز به مواد ضد عفونی کننده هستند.

ترفع خاطرنشان کرد: همچنین همه رانندگان اتوبوس را مجهز به ماسک‌های ویژه‌ای کردیم که قابلیت از بین بردن ویروس را دارد و این ماسک توسط یک شرکت دانش بنیان تهیه و در اختیار ما قرار گرفته است همچنین 20 هزار پوستر آموزشی جهت پیشگیری از کرونا در اتوبوس‌ها نصب شده است.

منبع: فارس

کد خبر 121656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha