خانه‌نشینی خلبانان برای ایرلاین‌ها چه تبعاتی دارد؟

پرشین خودرو: زمانی که صنعت هوانوردی بین المللی فعالیت های خود را از سر بگیرد خلبانان باید مجددا فرآیند پیچیده ای را برای آماده سازی جهت هدایت هواپیماها طی کنند.

به گزارش پرشین خودرو، ویروس کرونا موجب زمین گیر شدن بخش عمده هواپیماهای مسافربری تا اطلاع ثانوی شده است. اما زمانی که صنعت هوانوردی بین المللی فعالیت های خود را از سر بگیرد خلبانان باید مجددا فرآیند پیچیده ای را برای آماده سازی جهت هدایت هواپیماها طی کنند.

این بدان معنا نیست که آنها عینک های ریبن خودشان را تمیز کنند و گرد و خاک یونیفورم هایشان را بتکانند. بلکه بدان معناست که خلبانان باید اطمینان یابند که همچنان از مهارت های پرواز برخوردار بوده و مرزهای حساس مقررات سختگیرانه ایمنی هوانوردی را رعایت می کنند. با توجه به خانه نشین شدن خلبانان در دوران قرنطینه این موضوع می تواند چالش برانگیز باشد.


برایان استراتون عضو اتحادیه خلبانان بریتیش ایرلاین در این باره گفت:‌«خلبانان باید به صورت روزانه ورزش کنند تا بتوانند پرواز کنند.»

بر اساس مقررات هوانوردی یک خلبان برای اینکه بتواند مسئولیت یک سفر هوایی را بر عهده بگیرد باید در طی 90 روز گذشته 3 پرواز و فرود موفق داشته باشد. همچنین خلبانان باید از کنترل های سالانه نیز موفق عبور کنند. این کنترل ها شامل دریافت گواهی مهارت است که هر خلبان باید به صورت سالانه برای تمدید گواهینامه خود آن را دریافت نماید. همچنین ایرلاینی که خلبان با آن پرواز می کند باید هر شش ماه یکبار مهارت های عملیاتی خلبان های خود را مورد ارزیابی قرار دهد.

 

ایرلاین های جهان
 

آدام توایدل، یک خلبان باتجربه و مدیرعامل شرکت هوانوردی پرایوت فلای در این باره گفت:‌«اکثر این ارزیابی ها از طریق دستگاه های شبیه ساز موسوم به سطح دی امکان پذیر است.» این دستگاه های شبیه ساز واقعی ترین شرایط پرواز را برای خلبان شبیه سازی می کنند. خلبانان باید به صورت منظم به این دستگاه های شبیه ساز دسترسی داشته باشند. این در حالی است که برای مثال در انگلیس بسیاری از موسسات ارائه دهنده این خدمات به دلیل قرنطینه تعطیل هستند. همچنین مربیان تعلیم دهنده و امتحان گیرنده در حال حاضر به دلیل مقررات فاصله گذاری اجتماعی در دسترس نیستند. ضمن اینکه در این ارزیابی ها باید یک کمک خلبان نیز حضور داشته باشد. توایدل افزود:‌«با توجه به این محدودیت ها زمانی که ایرلاین ها بخواهند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند قادر نخواهند بود به صورت بلافاصله پروازها را برقرار کنند.»

در کنار همه اینها خلبانان باید تمرین های اجباری دود و آتش را نیز از سر بگذرانند تا برای موارد بروز آتش سوزی و تخلیه کابین در صورت دود گرفتگی آمادگی داشته باشند. همچنین خلبانان باید دوره های کمک های اولیه و تمرین های مدیریت منابع انسانی را برای رهبری خدمه پروازی طی نمایند.

با توجه به پیچیدگی انواع مختلف تمرین ها و گواهی های مورد نیاز برای خدمه پروازی می توان تصور کرد که طولانی تر شدن دوره قرنطینه و تعطیلی پروازها چه آسیب عمده ای می تواند به ایرلاین ها و بیش از 290 هزار خلبان جهان که این روزها برای در امان ماندن از کرونا در خانه مانده اند وارد نماید.

برای کاستن از این مشکلات، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا تاریخ انقضای برخی از گواهی ها را تمدید کرده است. در آمریکا نائومی تسودا، مشاور رئیس سازمان هوانوردی فدرال این کشور می گوید با توجه به شرایط فوق العاده به وجود آمده این سازمان در مورد خلبانانی که نتوانند استانداردها و گواهی های سلامت خود برای پرواز را ارائه کنند اقدام قانونی انجام نخواهد داد.

منبع: تسنیم

کد خبر 121779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha