پیش‌بینی کاهش 80 درصدی پروازهای عبوری با شیوع کرونا!

پرشین خودرو: عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باید تحلیلی برای برخورد و مواجهه با این شرایط داشته باشیم و این سوال را از خود بپرسیم که ویروس کرونا صنعت فرودگاهی را با چه وضعیتی مواجه کرده است؟

به گزارش پرشین خودرو، حسین اسفندیاری، درباره وضعیت صنعت فرودگاهی در دوران شیوع کرونا، بیان کرد: در بحران شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، شرایط خاصی به کشورها به خصوص صنعت فرودگاهی کشورها تحمیل شده است.


* 90 درصد پروازهای اروپا به دلیل کرونا از دست رفته است

وی افزود: مساله پیشگیری و اقدامات مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی در فرودگاه ها به نحو صحیح در حال انجام و آخرین اطلاعات روز دنیا در زمینه سازمان های جهانی و ملی مجموعه هوانوردی ارائه می شود.

اسفندیاری عنوان کرد: آنچه که مطرح است و شرایط به ما تحمیل کرده، آن است که ما بدانیم چه وضعیتی داشته و برای سال جاری و آینده خود چه برنامه ریزی هایی باید انجام دهیم؟ این موضوع مهم است و سیاستگذاری برای این مسائل از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: با نگاهی عمیق تر و اساسی‌تر به مساله بحران ویروس کرونا در دنیا و تحت تاثیر قرار دادن صنعت هوانوردی دنیا، متوجه می شویم که طبق آخرین آمار یورو کنترل که فضای کل اروپا را کنترل و پروازهای آن را مدیریت ترافیکی می کند، ۹۰ درصد پروازهای اروپا نسبت به سال گذشته از دست رفته و فقط ۱۰ درصد پروازها در اروپا برقرار است و این امر نشان می دهد که چه وضعیتی برای هوانوردی دنیا به وجود آمده است.

وی افزود: زمانی که ۹۰ درصد پروازها در اروپا نسبت به سال گذشته کاهش یافته، مفهوم آن این است که در کل دنیا کمابیش وضعیت بحرانی تر خواهد بود.



* تجارت جهانی در کرونا ماهیت خود را از دست می دهد

وی گفت: در راستای ترسیم وضعیت خود در سال ۱۳۹۹ باید تصمیم های قابل توجهی اتخاذ شود به طوری که اگر هوشیار نباشیم، با شرایط دیگری مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در این دوران تجارت جهانی ماهیت خود را از دست می دهد، گفت: جهانی سازی ماهیت خود را از دست داده است و این بدین معنی است که جهانی سازی دو پروسه مهم دارد؛ پروسه اجباری و تحت فشار قدرت ها و دیگری پروسه طبیعی است و مربوط به پیشرفت علم و تکنولوژی است.

اسفندیاری عنوان داشت: در دوران کرونا و پساکرونا، قسمت طبیعی کم و بیش شاید مسیر خود را ادامه دهد اما پروسه اجباری و تحت فشار در حال تغییر است.

 

* توانسته‌ایم 30 درصد پروازهای داخلی را حفظ کنیم

وی به آمار پروازها در کشور در شرایط بحران ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد پروازهای داخلی در کشور کماکان حفظ شده که با تلاش ایرلاین ها توانستیم خود را با وضعیت موجود تطبیق دهیم چرا که حمل و نقل هوایی از لحاظ رعایت بهداشت و ایمنی نسبت به دیگر وسایل حمل و نقلی مناسب تر است.

 

کاهش پرواز



* ازدست رفتن 80 درصد پروازهای عبوری

راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها ادامه داد: در پروازهای عبوری با وجود ویروس کرونا ۸۰ درصد پروازها را دست می دهیم.

وی بیان داشت: فرودگاه های کشور نمی توانند در هزینه های جاری، سرمایه ای و عمرانی و تجهیزات همانند گذشته عمل کنند.



* سناریوهای صنعت هوانوردی در دوران شیوع کرونا و پساکرونا

وی به سناریوهای پیش بینی شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: یکی از سناریوها این است که سیر حرکت ویروس کرونا ماه ها در دنیا ادامه داشته باشد که ما باید پیش بینی های خود را در این زمینه داشته و تدبیرهای لازم را به مرحله اجرا بگذاریم.

اسفندیاری اضافه کرد: یکی دیگر از سناریو ها این است که سیر حرکت ویروس متوقف شده اما آثاری را طی این مدت بر صنعت هوانوردی گذاشته است.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: سناریوی دیگر آن است که این ویروس کنترل و سیر بهبود به سرعت آغاز شود که ما برای هر سه نوع سناریو باید برنامه داشته باشیم.



* وضعیت پروازهای عبوری ایران بهتر از دیگر کشورها

وی افزود: ما باید برنامه ریزی کنیم که چگونه فرودگاه هارا اداره، سیستم ها را بروز نگه داشته و پروژه های عمرانی را ساماندهی کنیم.

وی تاکید کرد: در ابعاد هزینه های جاری باید تلاش کنیم که چه نوع فرمولی را پیاده سازی کرده تا با کاهش هزینه ها مواجه شویم.

وی اعلام کرد: باید برنامه متناسب با هر یک از سناریوها را در سیستم داشته باشیم تا بتوانیم خود را به موقع با مسائل مختلف و شرایط موجود تطبیق داده و مانع فرسایش سیستم شویم.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد متناسب با هر یک از سناریوها در همه اجزا سیستم شرکت فرودگاه ها و بخش های مختلف هوانوردی، فرودگاهی و پشتیبانی، برنامه مناسب داشته باشیم.

اسفندیاری اظهار کرد: به دلیل مزیت هایی که کشور ما داشته و دارد، در شرایط بحرانی وضعیت بهتری نسبت به دیگر کشورها در بعد پروازهای عبوری داشتیم.

وی اظهار کرد: تلاش میکنیم نسبت به شرایط مطالعه دقیق داشته و متناسب با مطالعات و سناریوهای قابل پیش بینی قدم های مهمی را در تصمیم ها و برنامه ریزی های خود داشته باشیم.

منبع: فارس

کد خبر 121799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha