کد خبر 121801
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
وضعیت کارگاه‌های مترو در شرایط شیوع کرونا

پرشین خودرو: مدیر عامل شرکت مترو گفت: کارگاه های عمرانی مترو از ابتدای سال فعالیت جدی نداشته اما از ابتدای اردیبهشت ماه با رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی کارگران تلاش می کنیم روند پرشتاب را دنبال کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، علی امام  در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش درآمدهای شهرداری تأثیری بر اعتبارات لازم برای توسعه خطوط مترو و کارگاه ها داشته است یا خیر؟ گفت: به طور معمول فروردین ماه درآمدهای شهرداری نسبت به سایر ماه ها کاهش پیدا می کند زیرا به طور معمول درآمدهای حوزه شهرسازی در ماه نخست سال کاهش پیدا می کند. امسال نیز با توجه به وضعیت کنونی کشور این وضعیت مضاعف شده که تأثیری جدی در درآمدهای شهری گذاشته است.

وی افزود: هنوز از ۹۱۰ میلیارد تومانی که یکی از بانک های خصوصی باید از محل فروش اوراق مشارکت به مترو پرداخت می کرد، خبری نیست هرچند که ما پیگیر تحقق این موضوع هستیم. امیدواریم برای آن که مترو فعالیت های خود را در سال ۹۹ به خوبی آغاز کند و کمبود اعتبارات به این حوزه لطمه نزند، بتوانیم این بودجه را محقق کرده و دولت نیز از محل اعتبارات ملی کرونا درآمدهای کاهش یافته شهرداری و هزینه هایی که در این رابطه انجام داده است را جبران کند تا بتوان به بخش عمرانی کمک شود.

 

کارگاه مترو


مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به وضعیت کارگاه های متروی تهران، تصریح کرد: در این فاصله مصالح فروشان فعالیتی نداشته و ما نیز در مترو به همین دلیل نمی توانستیم فعالیت جدی داشته باشیم اما امیدواریم از ابتدای اردیبهشت با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، روند پرشتاب گذشته را دنبال کنیم و شرایط گذشته بازیابی شود.

امام در خصوص اینکه چه ایستگاه هایی در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: اینکه در ماه های آینده کدام ایستگاه ها تکمیل و به بهرداری برسد دقیقاً به این ارتباط دارد که چه زمانی ۹۱۰ میلیارد تومان به مترو تزریق شود اما در صورت تأمین اعتبار امکان راه اندازی ایستگاه برج میلاد در برج ۷ و ورودی ایستگاه نواب صفوی با این خط در دستور کار قرار دارد و پایان اکباتان در خط ۴ نیز طی چند ماه آینده راه اندازی می شود.

منبع: مهر

کد خبر 121801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha