کد خبر 121826
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
خودروسازان پروتكل‌های حفظ سلامت را رعایت می‌کنند

پرشین خودرو: خودروسازان دنیا به شروع دوباره تولید فكر می كنند و برای این كار برنامه ریزی می كنند و اكثر خودروسازان دنیا پروتكل های حفظ سلامت و ایمنی دارند كه به آن پایبند می مانند.

به گزارش پرشین خودرو، در سطح دنیا، فقط چند خودروساز و بیشترشان در چین، وخامت را پشت سر گذاشته اند و تولید خودروهای جدید را از سر گرفته اند. این ویروس زنجیره ای از سازندگان قطعه، مونتاژكنندگان قطعات و نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش را با توقف كامل رو به رو كرده است. زندگی و معیشت میلیون ها انسان در سراسر دنیا، دست كم در صنعت خودرو، در معرض نابودی است. به طور قطع و یقین، علاوه بر صنعت خودرو، سایر صنایع هم با نگرانی منتظرند تا به محیط كار خود برگردند اما چگونه باید این كار را انجام دهند بدون این كه محل كار به نقطه داغی برای شیوع مجدد بیماری تبدیل نشود. به ویژه آن كه در تمام كارخانه های دنیا این شعار جا افتاده است كه اول ایمنی بعد كار. حتی اگر كارخانه ها تصمیم به بازگشایی گرفته اند، باید اقدام های ایمنی بسیار شدیدی را اعمال كنند و از ماسك و مواد ضد عفونی كننده به وفور بهره ببرند و خود را برای انجام تست های زیادی آماده كنند.

اقدامات ایمنی از شركتی به شركت دیگر متفاوت است. خودروساز ایتالیایی بسیار خوشنام فراری، اعلام كرده است كه برای كاركنان خود تست خون داوطلبانه، اختصاص داده است.


جیم گلین مدیر ایمنی و بهداشت جنرال موتورز به رویترز گفته است همان اقدامات پیش بینی شده در بزرگترین انبارداری دنیا در شركت آمازون را سرلوحه كار قرار خواهد داد. همه این شركت ها قبل از ورود پرسنل به محیط كار، كاركنان را از نظر وجود تب و علائم بیماری بررسی می كنند. اما مهمتر از آن خط مونتاژ دوباره مهندسی شده و چیدمان به صورتی انجام می شود كه بین 1 تا 2 متر بین كاركنان فاصله وجود داشته باشد و ماسك و دستكش به وفور در اختیارشان قرار گیرد.

جرالد جانسن، قائم مقام مدیر عامل در تولید جهانی جنرال موتورز می گوید: «ما پروتكل های حفظ سلامت كاركنان را می شناسیم و به آن پایبند هستیم». جنرال موتورز تولید خود را در كارخانه های چین و كره جنوبی از سر گرفته است.

 

خوردوسازان



اما به هر حال تا پایان سال 2020 خودروسازان روی لبه تیغ قرار دارند و تا آخر سال صحبت از بازگشت سالم و ایمن كارگران و كاركنان به محیط كار در اكثر صنایع دنیا به قوت خود باقی خواهند ماند. دیر یا زود این بازگشت به نوع صنعت و به سطح مهار این ویروس در كشورها بستگی دارد اما هرگز به طور همزمان در همه دنیا اتفاق نخواهد افتاد.

در این میان، ژاپنی ها، 32,000 بیكار روی دست آمریكایی ها گذاشتند. به گزارش نیویورك تایمز فقط در هفته گذشته در ایالات متحده 6.6 میلیون انسان، بیكار شدن و از دست رفتن شغل خود را به طور رسمی به دولت اعلام كرده و فرم های آن را پر كرده اند و تاكنون این رقم در آمریكا به 16 میلیون نفر رسیده است كه باعث می شود هر آن چه آمریكا از ركود سال 2008 تاكنون اندوخته همه را به باد دهد.

خودروسازان تویوتا، هوندا و نیسان در آمریكا از كارگران آمریكایی خواسته اند كه فرم های بیكاری پر كنند و گفته است كه از عهده پرداخت حقوق آنان برنمی آید. این تصمیم در هوندا به قیمت از دست رفتن 16,900 پرسنل بوده است. در چنین هنگامه ای، خودروسازان به بلندمدت فكر می كنند و با تداوم این وضعیت، از دست رفتن نقدینگی مانند خونروی، به ضعیف شدن بیش از حد این سازندگان منجر می شود. كارگران و كاركنان تسلا و بی ام و در آمریكا هم به مرخصی اجباری رفته اند و برای برخی از آنها مرخصی بدون حقوق تا یك سال در نظر گرفته شده كه اگر ظرف یك سال این اوضاع بهبود نیابد، از دست رفتن شغل برای آنها هم دائمی خواهد شد.

حتی برخی از خودروسازان كه اعلام كرده اند از 15 اردیبهشت با تمهیدات ایمنی كار را شروع می كنند باید به این موضوع هم توجه كنند كه ممكن است خودروهای تولید شده آنها مشتری نداشته باشد.

منبع: سایپا

کد خبر 121826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha