کد خبر 121842
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کاترهام Super Seven 1600 رونمایی شد

پرشین خودرو: Super Seven 1600 جدیدترین خودروی اسپرت سبک‌وزن شرکت انگلیسی کاترهام است که با طراحی کلاسیک و پیشرانه‌ی ۱۳۵ اسب‌بخاری فورد تولید می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت انگلیسی کاترهام کارز (Caterham Cars، تلفظ صحیح انگلیسی کِیترم) از سال ۱۹۷۳ تنها در یکی از کلاس خودروها، محصولاتش را تولید می‌کند. بیشتر خودروهای اسپرت کاترهام کاملا سبک‌وزن و باهدف رانندگی هیجان‌انگیز در جاده و پیست، براساس مدل کلاسیک لوتوس سِوِن (Lotus Seven) طراحی می‌شوند.

جدیدترین مدل از قدیمی‌ترین خودرو کاترهام با نام Super Seven 1600، طراحی کلاسیک اما قوای محرکه مدرن دارد. Super Seven 1600 در دسته‌ی محصولات ویژه‌ی کاترهام مثل مدل‌های تولیدمحدود Sprint و Super Sprint قرار می‌گیرد؛ برخلاف دو مدل یاد شده، محصول جدید کاترهام ظرفیت محدود تولید ندارد و درکنار دیگر محصولات عرضه خواهد شد.


مثل کاترهام 270، مدل زیبای Super Seven 1600 هم از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱/۶ لیتری فورد با قدرت ۱۳۵ اسب‌بخار، گشتاور ۱۶۵ نیوتن‌متر و جعبه‌دنده‌ی دستی پنج سرعته استفاده می‌کند و در زمانی حدود پنج ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. ترکیب این قدرت و وزن حدود ۵۴۰ کیلوگرم و نسبت قدرت به وزن ۲۵۰ اسب‌بخار بر تن باعث شده است تا نهایت سرعت جدیدترین خودروی کاترهام نزدیک به ۲۰۰ کیلومتربرساعت باشد.
 

کاترهام


کاترهام Super Seven 1600 درمقایسه با دیگر مدل‌ها چند تغییر فنی هم دارد. دریچه گاز DCOE با صدایی مشابه خودروهای رالی دهه ۱۹۷۰ و فیلترهای هوای سفارشی و کرومی K&N به‌طور ویژه تنها در Super Seven 1600 نصب شده‌ است. علاوه بر این، دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) هم به‌صورت سفارشی با درخواست مشتری و پرداخت هزینه‌ی بیشتر، در دسترس خواهد بود.

تیم طراحی کاترهام معمولا کار سختی ندارد اما در Super Seven 1600، تلاش کرده‌ است تا ظاهر کلاسیک این خودرو برجسته‌تر باشد. گلگیرهای بزرگ جلو با طرح طولی از زیر شیشه جلو تا کاپوت بلند کشیده شده‌ است که مسئول بخش بزرگی از ظاهر کلاسیک Super Seven 1600 هستند. رینگ‌های ۱۴ اینچی و هشت‌پره در رنگ‌های آلومینیومی استاندارد، طلایی و هم‌رنگ بدنه هستند و در بخش عقب هم چرخ یدکی نصب شده که مشابه خودروهای کلاسیک و قدیمی انگلیسی است.

Super Seven 1600 در هفت رنگ مختلف بدنه و دو مدل استاندارد و SV با پهنای بیشتر بدنه فروخته خواهد شد. در مدل SV به‌دلیل بزرگ‌تر بودن شاسی، فضای کابین، بارگیری و مخزن سوخت هم بیشتر است. کابین این خودروی ماندگار بریتانیایی با چرم و تزیینات چوبی روی فرمان از راننده استقبال می‌کند. با اینکه این خودرو بدون سقف است، اما کاترهام سیستم گرم‌کن را هم بهصورت سفارشی عرضه می‌کند.

کاترهام Super Seven 1600 در بریتانیا با قیمت پایه ۳۳٬۴۹۵ پوند (معادل ۴۲ هزار دلار) فروخته می‌شود. البته این قیمت برای مجموعه‌ی کامل قطعات به‌صورت کیت بازشده است؛ با پرداخت مبلغ ۲٬۳۹۵ پوند، متخصص‌های کاترهام قطعات مختلف خودرو را سرهم و مونتاژ می‌کنند.

منبع: زومیت

کد خبر 121842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha