کد خبر 121869
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
گرایش به خودروهای برقی ​از آثار قرنطینه و کرونا

پرشین خودرو: موانع و مشكلات زیرساختی گسترش خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی باعث شده سرعت گرایش مردم به خودروهای برقی بسیار پایین باشد اما حالا ظاهراً ویروس كرونا مردم را متقاعد می كند كه بیشتر به خودروی برقی روی بیاورند.

به گزارش پرشین خودرو، هر چقدر مردم بیشتر در خانه های خودشان می مانند، تردد خودروها كاهش می یابد و در نتیجه آلودگی هوا پایین می آید و وقتی مردم می بینند نفس بهتر و راحت تری می كشند، به تأثیر مثبت خودروهای برقی روی محیط زیست بهتر پی می برند.

زندگی مردم به خاطر ماندن در خانه ها تغییر محسوسی پیدا كرده و نظرسنجی های ونسون Venson نشان داده است كه كاهش تردد مردم تأثیر شگرفی روی آلودگی هوا داشته و تعداد بیشتری از مردم گرایش به داشتن خودروهای برقی پیدا كرده اند. به بیان دقیق تر 17 درصد به تعداد افرادی اضافه شده كه تصمیم دارند خودروی بعدی خود را از میان خودروها با آلایندگی كمتر انتخاب كنند. [این افزایش در حقیقت در مقایسه با نظرسنجی همین مؤسسه در ژوئیه سال گذشته است].


از بین صاحبان خودرو كه تصمیم گرفته اند در خودروی بعدی خود تجدیدنظر كرده و به خودروی كم آلاینده روی بیاورند، 19 درصد گفته اند كه خودروی بعدی شركت آنها یا خودروی شخصی آنها حتما خودروی برقی خواهد بود. 26 درصد هم گفته اند كه در طی 5 سال آینده راننده خودرویی خواهند بود كه برقی است.

 

خودروهای برقی
 

ونسون در ژوئیه سال 2019 هم یك نظرسنجی انجام داده بود و دیدگاه مردم را نسبت به خودروهای برقی اندازه گیری كرده بود. در آن زمان 41 درصد از پاسخ دهندگان گفته بودند كه در حال سبك و سنگین كردن هستند كه آیا به خودروهای برقی رو بیاورند یا خیر. 31 درصد از آنها هم گفته بودند كه تا 10 یا حتی 15 سال بعد هم چنین تصمیمی ندارند.

آلیسون بل، مدیر بازاریابی ونسون اتومبیل سلوشن می گوید: «كاهش آلاینده ها به یكی از موضوع های داغ تبدیل شده و یكی از مهمترین هدفگذاری های روشن دولت، شركت های خصوصی و دارندگان خودروهای شخصی است. اما رشد و گسترش خودروهی برقی روند بسیار كندی را طی می كند. این در حالی است كه شواهد و قرائن نشان می دهد 23 درصد از آلایندگی های جهانی ناشی از سیستم حمل و نقل است. مسبب 72 درصد از آلاینده های صنعت حمل و نقل هم خودروهای بنزینی و گازوئیلی هستند، در سالهای اخیر هم قیمت خودروهای برقی روند نزولی داشته و كارایی و اثربخشی باتری های خودرو روند افزایشی داشته است. همچنین شبكه ایستگاه ها و جایگاه های شارژ باتری هم رو به گسترش است. همه ی این پیشرفت ها، روی اطمینان مصرف كننده، تأثیر مثبتی داشته اما با همه ی این پیشرفت ها، راه بسیار طولانی پیش رو است كه گسترش خودروهای برقی، واقعاً روی كاهش آلایندگی مؤثر باشد و در اندازه گیری ها خودش را نشان دهد.»

حالا كه تردد كمتر خودرهای آلاینده آثار مشهود خود را روی آلودگی هوا و زندگی مردم نشان داده، وقت آن است كه دارندگان ناوگان های حمل و نقل در تهیه و تدارك خودروهای بعدی خود تجدید نظر كنند و در بخش هایی كه زیرساخت آن فراهم آمده، به كاهش آلودگی كمك كنند.

منبع: سایپا

کد خبر 121869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha