کد خبر 121871
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
توقف فعالیت کارخانه‌های کیاموتورز در کره جنوبی

پرشین خودرو: به نظر می‌رسد که کیاموتورز تحت تاثیر افت شدید تقاضا، فروش و صادرات خودرو به اروپا و آمریکا، فعالیت کارخانه های خود را در کره جنوبی متوقف خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، از آنجایی که شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا موجب اعلام وضعیت اضطراری، قرنطینه و وضع قوانین و محدودیت های جدی و سخت گیرانه در بسیاری از کشورهای جهان شده است، شرکت های فعال در حوزه های مختلف از جمله خودروسازان نیز فعالیت و تولید خود را متوقف کرده و بسیاری از کارخانه های آنها در سراسر جهان به تعطیلی کشانده شده است.


حالا بر اساس گزارش رویترز به نظر می‌رسد که شرکت کره‌ای کیاموتورز قصد دارد فعالیت کارخانه های وطنی خود را تحت تاثیر افت شدید تقاضا فروش و صادرات به اروپا و آمریکا از تاریخ ۲۳ تا ۲۹ آوریل سال جاری میلادی متوقف و اعلام کند.


البته به گفته کیاموتورز هنوز این تصمیم به صورت نهایی اتخاذ و اعلام نشده است.

 

کیا موتورز



طبق اعلام رویترز ، ارزش سهام کیا موتورز تحت تاثیر بحران های به وجود آمده ناشی از شروع گستردگی ویروس کرونا ۳.۴ درصد و هیوندای موتورز دو درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین شرکت هیوندای موتورز خط تولید خودروهای شاسی بلند و اسپرت توسان را نیز از تاریخ ۱۳ تا ۱۷ آوریل تعطیل و متوقف و اعلام کرده است.

پیشتر نیز این دو شرکت خودروسازی بزرگ کره ای فعالیت کارخانه های خود را خارج از کره جنوبی و چین متوقف اعلام کرده بودند.

منبع: ایسنا

کد خبر 121871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha