کد خبر 121880
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
شاخص ترافیک تهران به عدد ۸۰ رسید

پرشین خودرو: سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با لغو طرح ترافیک شاخص ترافیک در پایتخت در ساعات پیک صبح که کمتر از ۵۰ بود به بالای ۸۰ رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره وضعیت ترافیک پایتخت با توجه به لغو طرح ترافیک به دستور ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: ۲۴ فروردین و یک روز پس از لغو طرح ترافیک تردد خودروهای شخصی به میزان قابل توجهی در ساعت پیک صبح افزایش و شاخص ترافیک که پیش از این کمتر از ۵۰ بود به عدد بیشتر از ۸۰ رسید.


وی افزود: البته در تهران برخی افراد در هر شرایطی متروسوارند و علاقه به استفاده از خودروشخصی و تاکسی ندارند و دسته دیگر برعکس فقط مایل به استفاده از خودروی شخصی‌اند و با هر قیمتی طرح را خریداری می‌کنند در این شرایط کرونایی نیز رویه‌شان همین است ولی دسته سوم گروه دیگری بوده که به دلیل شیوع کرونا مجبور به استفاده از خودروی شخصی شده‌اند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران با اشاره به اینکه جامعه هدفی که طرح ترافیک برای آنها لغو شده بزرگ نیست، گفت: شاید این تعداد به ۲۰ درصد افرادی هم که در سطح جامعه، روزانه از طریق وسایل حمل و نقل مختلف تردد می‌کنند، نرسد و جمعیت انبوهی نیست.

 

ترافیک تهران



وی گفت: برخی از شهروندان اصلاً خودروی شخصی ندارند که بخواهند در شرایط کرونا از آن استفاده کنند و وارد محدوده طرح ترافیک شودند بنابراین همچنان مسافر حمل‌و‌نقل عمومی و مترو هستند.

حجت با بیان اینکه ما تابع دستورات ستاد مقابله با کرونا هستیم، گفت: در حال حاضر نیازی به تشکیل جلسه شورای ترافیک تهران در مورد طرح ترافیک نیست و ان شالله کرونا بزودی رفع می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که لغو طرح ترافیک تا چه زمانی ادامه دارد، خاطر نشان کرد: این موضوع دقیقا مشخص نیست ولی خوشبختانه در حال حاضر تعداد بهبودیافتگان کرونا افزایش یافته و آمار بیماران بستری و مبتلایان جدید رو به کاهش است و آمارها نشان می‌دهد اگر مردم رعایت کنند کرونا کاهش و برطرف خواهد شد.

منبع: فارس
 

کد خبر 121880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha