کد خبر 121891
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
پراید و الاغ ملانصرالدین!

پرشین خودرو: اظهارات جدید یک نماینده مجلس در خصوص پراید این شبهه را به وجود می آورد که برخی با خداحافظی پراید از خطوط تولید سایپا دیگر سوژه ای برای تخریب صنعت خودرو نخواهند داشت!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، قصه تولید پراید و خداحافظی آن از خط تولید سایپا در این روزها تبدیل به مصداق عینی یک داستان قدیمی شده است.

نقل شده است؛ روزی ملانصرالدین پسرش را برداشت تا برای خرید به شهر بروند. ملا سوار خرش شد و پسر در کنار آنها به راه افتاد. وقتی به روستای اول رسیدند مردمی که نشسته بودند به همدیگر گفتند: ببینید آن مرد خجالت نمی کشد خودش سوار خر شده پسر کوچکش پیاده می رود. ملا خجالت زده شده از خر پیاده شد و پسرش را سوار خر کرد و به راه افتادند.

پس از مدتی به روستای دوم رسیدند. مردم با دیدن آنها گفتند: پیرمردی با این سن و سال پیاده و یک بچه فسقلی سوار خر است. پس احترام بزرگتر چه؟ بچه خجالت نمی کشد. ملا وقتی حرف آنها را شنید فکری کرد و دید راست می گویند .برای حل مشکل تصمیم گرفت خودش هم سوار خر شود تا حرف مردم هر دو روستا را تایید کند!

باز به راه افتادند و به روستای سوم رسیدند. مردم با دیدن آنها گفتند: وای بیچاره خر! دو نفر سوار یک خر نحیف شده اند. چه آدمهای پستی. ملا خجالت کشید و از خر پیاده و شد و پسرش را نیز پیاده کرد و به راه افتادند.

به روستای چهارم که رسیدند همه به خنده افتادند!، روستاییان گفتند آن دو احمق را ببین، خر دارند ولی هر دو پیاده اند. یکی گفت: خدایا به احمق ها عقل عطا بفرما و مردم نیز گفتند: آمین!

این داستان کوتاه که همه ما حداقل یکبار آن را شنیده ایم، در داستان پراید تبدیل به یک مصداق عینی شده است.

 

خط تولید پراید



تا دیروز همه کارشناسان و مجلس نشینان متقاضی توقف تولید پراید و حفظ جان مردم و جایگزینی آن با خودرویی ایمن تر بودند.حال از روزی که سایپا اعلام کرده است که خودروی پراید را دیگر تولید نمی کند و در یک برنامه زمانی (که بخشی از آن محقق شده است) تولید آن را متوقف می کند، عده ای که متاسفانه تریبون هایی با صدای بلند نیز در اختیار دارند به راه افتاده اند که ای داد ای فغان! مردم چرا نشسته اید! سایپا در حال برنامه ریزی برای خالی کردن جیب مردم با حذف پراید و جایگزینی آن با تیبا است!

به عقیده نگارنده، این افراد حق دارند!

پراید و مصاحبه درباره آن با گفتن حرف های عجیب مانند "پراید 3 میلیونی" یا ... یکی از بهترین شیوه های مطرح شدن در فضای مجازی کشور در سال های اخیر بوده است که حداقل برای یک هفته شخص گوینده را به ترند اول فضای مجاز تبدیل می کرد تا جایی که پراید از تریبون نماز جمعه تا مصاحبه های پارلمانی به یکی از موضوعات مورد علاقه سخنرانان تبدیل شد.

حال فکر کنید که سوژه پراید را از این دست کارشناسان بگیرید، طبیعی است که در برابر خداحافظی آن مقاومت کنند و سعی کنند تا آخرین کلاه را از این پوستین برای خود بدوزند.

در خصوص برخی ضعف های پراید هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد اما اینکه عده ای پراید را به دستاویزی برای تخریب صنعت خودرو تبدیل کرده اند، آفتی است که این روزها گریبان رسانه های کشور را گرفته است و جذابیت های آن موجب شده است تا خبرنگاران برخی رسانه های غیرمرتبط به هر بهانه ای در جستجوی مصاحبه با محوریت پراید و معایب آن باشند.

دوستان عزیز به جای تخریب صنعت خودرو با موضوع پراید که دیگر به اواخر عمر خود رسیده، موضوعات مهمتری در صنعت خودرو وجود دارد که مغفول مانده است.

چرا به طور مثال به موضوع فساد برخی نمایندگان مجلس در فروش خودرو، حمایت یک نماینده مجلس از واردکننده خودرو و حواشی حضور در گمرک یا طرح بی سرانجام تحقیق و تفحص از خودروسازان پرداخته نمی شود؟

باید باور کنیم که حواشی صنعت خودرو تنها در پراید خلاصه نمی شود! و می توان موضوعاتی را یافت که هم گره ای از مشکلات مردم باز کند هم سر و سامانی به وضعیت صنعت خودرو ببخشد.

کد خبر 121891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha