کد خبر 121955
۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
فروش خودرو در اروپا نصف شد!

پرشین خودرو: میزان فروش خودروهای مسافری در ماه مارس در اروپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی ۵۲ درصدی را شاهد بوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، در حالی که برای مهار ویروس کرونا نمایشگاه های عرضه اتومبیل بسته و فعالیت خط تولید بسیاری از شرکت های خودروسازی متوقف شده است، میزان فروش خودروهای اروپایی در ماه مارس شاهد کاهش بی سابقه ای بوده است.

اتحادیه تولیدکنندگان خودروی اروپا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، میزان فروش خودروهای مسافری در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی 52 درصدی را شاهد بوده است. بر این اساس، در این ماه مجموعا 853 هزار و 77 خودرو به فروش رسیده که پایین ترین رقم از سال 1990 میلادی یعنی زمان شروع ثبت آمارهای خودروسازان اروپا تاکنون است.

 

بازار خودرو



بر اساس اعلام اتحادیه تولیدکنندگان خودروی اروپا: «با توجه به اینکه اقدامات قرنطینه و محدودسازی اجتماعی از اواسط ماه گذشته میلادی اکثر بازارها را تحت تاثیر قرار داده، اکثریت گسترده ای از نمایندگی های فروش خودروهای اروپایی در نیمه دوم ماه مارس تعطیل بوده اند.»

شرکت های فیات و پژو سیتروئن بزرگترین افت فروش را در طی این ماه شاهد بوده اند و ثبت خودروهای این دو برند مطرح به ترتیب 74 و 67 درصد افت داشته است. کمترین افت فروش نیز مربوط به شرکت ولوو است که شاهد 35 درصد افت فروش بوده است.

احتمالا وضعیت در ماه جاری نیز بهتر از ماه مارس نخواهد بود زیرا شرکت های خودروسازی از فعالیت باز ایستاده اند و محدودیت های اعمال شده از سوی دولت ها موجب عمیق تر شدن رکود اقتصادی ناشی از کرونا گشته است.

کد خبر 121955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha