مردم تا آغاز فعالیت مراکز تعویض پلاک دست نگه دارند

پرشین خودرو: رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به تعطیلی بازار خودرو در 70 روز گذشته گفت: تا آغاز فعالیت رسمی بازار خودرو، منحنی دقیقی از قیمت خودروها قابل ارائه نیست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اگر چه بحران کرونا تا حدودی منحنی قیمت خودرو را در آخرین ماه سال 98 شکست اما با ورود به سال جدید و در روزهایی که سایه کرونا همچنان بر سر کشور سنگینی می‌کند و کمتر کسی میل به خرید و فروش دارد قیمت خودرو متاثر از بازار سیر صعودی بازار ارز افزایشی شد .

این جریان بسیاری از سایت ها و کانال های خرید و فروش در فضای مجازی را مصمم کرده است تا با قیمت سازی بازار خودرو را بر خلاف وضع موجود داغ و پر تنش معرفی کنند و با گل آلود نمودن فضای و آشفتگی قیمت و تحریک تقاضا سودی نصیب خود کنند.

اما از امروز با ثبت بسیاری از واحدهای صنفی کم خظر در سامانه وزارت بهداشت و تعهد بر رعایت پروتکل بهداشتی های فعالیت بسیاری از آنها من جمله نمایشگاه داران پس از یک ماه تعطیلی رسمی آغاز می شود و باید دید با شروع فعالیت رسمی بازار خودرو و پس از هفته ها بازی قیمت در فضای مجازی ، تکلیف قیمت خودرو در بازار واقعی چه خواهد شد و آیا نوسانات اخیر در بازار خودرو شکل واقعی به خود می گیرد و حباب قیمت های سلیقه ای در فضای مجازی می شکند ؟


قیمت های اعلامی در فضای مجازی مورد تایید اتحادیه نمایشگاه داران نیست

در همین زمینه رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران معتقد است که قیمت خودرو در روزهای آتی به عوامل مختلفی به خصوص نوسان بازار ارز و میزان عرضه خودروسازان بستگی دارد ضمن اینکه قیمت هایی همچنان در بازار اعلام می شود مورد تایید اتحادیه نمایشگاه داران نیست و تا زمانی که بازار خودرو شروع به فعالیت رسمی نکند نمی توان اظهار نظری در خصوص صحت قیمت ها کرد.

سعید موتمنی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اضافه کرد : تا زمانی که سایه این ویروس بر جریان فعالیت های اقتصادی وجود دارد بعید است بازار خوبی به لحاظ قیمت و تقاضا در بازار خودرو شاهد باشیم .

به گفته وی از ابتدای اسفند ماه به دلیل تعطیلی ناشی از ویروس کرونا تغییر قیمتی در بازار رسمی خودرو صورت نگرفته است اگر چه با رشد نرخ ارز در اوایل فرودین ماه و ورود ارز به کانال 16 هزار قیمت ها در فضای مجازی صعودی شد و با افت نرخ ارز قیمت خودرو نیز در سایت ها عقب نشینی کرد.

 

بازار خودرو



قیمت های سلیقه ای در سایت عامل آشفتگی بازار خودرو

وی همچنین در خصوص آشفتگی قیمت خودرو با وجود تعطیلی بازار در دو ماه اخیر ، گفت : هر گونه آشفتگی و نوسانات قیمتی مربوط به اعلام قیمت های سلیقه ای خودرو در فضای مجازی است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تاکید کرد : در شرایطی که مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک تعطیل است بعید است کسی در این شرایط اقدام به خرید و فروش خودرو نماید مگر اینکه تحت تاثیر این سایت ها و فضای مجازی وارد این بازار شود.

موتمنی ادامه داد : عمده آگهی هایی که بر روی سایت ها گذاشته می شود فاقد مشتری است و معمولا ممعامله ای در این جریان صورت نمی گیرد البته ممکن است در این آشفتگی و قیمت های سلیقه ای برخی مشتریان بدون اطلاع وارد چرخه خرید از این سایت ها شوند.

وی گفت : مشتریان در صورت خرید خودرو از فضای مجازی به اصالت فروشندگان توجه نمایند تا با مشکل مواجه نشوند، چراکه احتمال دارد در زمان تعویض پلاک، خودرو به دلیل مشکلات قضایی یا خلافی خودرو با مشکل مواجه شوند.

وی همچنین به مشتریانی که به صورت اینترنتی از فضای مجازی خرید می کنند توصیه کرد از سایت ها و کانال فروش نمایشگاه دارانی که دارای پروانه کسب هستند خرید کنند تا در صورت برخورد با هر گونه مشکل حقوقی این مساله قابل پی گیری باشد.



این مقام صنفی در اتحادیه نمایشگاه داران در ادامه با اشاره به تعطیلی بازار خودرو در 70 روز گذشته تاکید کرد : از اواخر بهمن ماه و اعلام شیوع کرونا ، بازار خودرو رو به تعطیل رفت و تقاضا در بازار به صفر رسید و همچنان بازار تعطیل است و هیچ معامله خرید و فروشى انجام نمى‌شود.



پراید 65 و 70 میلیونی نتیجه بازارسازی است

موتمنی همچنین از احتمال بازگشایى کسب‌ و‌کار در این صنف طی امروز و فردا خبر داد و تاکید کرد: تا آغاز فعالیت رسمی بازار خودرو منحنی دقیقی از قیمت خودروها قابل ارائه نیست.

وی در ادامه با توجه به اعلام قیمت‌های 65 و 70 میلیون تومان برای پراید در فضای مجازی خاطر نشان کرد : در شرایطی که نمایشگاه‌های خودرو و مراکز تعویض و ثبت پلاک تعطیل است و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد، انتشار قیمت‌های بالا از سوی برخی سایت‌ ها غیر واقعی بوده و از سوی سودجویانی صورت می‌گیرد که به دنبال فروش خودروهای خود و بازار سازی هستند.

وی در پایان به آغاز عرضه خودرو توسط برخی نمایندگی های خودروسازان اشاره کرد و گفت : بر اساس بررسی ها در چند روز گذشته به رغم تعطیلی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در برخی از نمایندگی ها به خصوص نمایندگی های سایپا تعداد بالایی خودرو تیبا و کوییک فاکتور و تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 121966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha