کد خبر 121984
۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
اجبار به استفاده از ماسک در هواپیماهای کانادا

پرشین خودرو: کانادا با اعمال قانون جدید کاهش ابتلا به ویروس کرونا از ۳۰ آوریل استفاده از ماسک را برای مسافران ایرلاین های مختلف در این کشور اجباری خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس گزارش وب سایت simpleflying، دولت کانادا به تازگی قانون جدیدی را وضع و اعمال کرده که به واسطه آن شرکت های هواپیمایی از تاریخ ۳۰ آوریل سال جاری میلادی از ورود مسافرانی که بدون ماسک قصد ورود به هواپیما را دارند، جلوگیری به عمل بیاورند.

این در حالیست که تمامی مسافران قبل از ورود به مرحله پرواز و ورود به کابین هواپیما توسط کارشناسان و ماموران ویژه مستقر در فرودگاه های این کشور در خصوص علائم ابتلا به ویروس کرونا مورد معاینه و چکاپ دقیق قرار می گیرند تا در صورت وجود هر یک از علائم مشکوک تحویل مقامات و مسئولان بهداشتی مربوطه داده شده و از ورود آنها به هواپیما جلوگیری شود.

استفاده از ماسک

به تازگی مایکل اولری، مدیرعامل شرکت هواپیمایی رایان ایر ایرلند نیز در خصوص لزوم استفاده از ماسک توسط مسافران هواپیما اظهاراتی داشته و تاکید کرده که در صورت عدم استفاده از ماسک های بهداشتی، خالی ماندن صندلی های وسط هواپیما نیز بی فایده خواهد بود.


هم زمان با شیوع ویروس خطرناک کرونا در چین، بسیاری از ایرلاین‌های جهان پروازهای خود به مبدا و مقصد کشورهای مختلف را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و با افزایش شمار قربانیان این ویروس، زمان تعلیق پروازهای خود را تمدید کرده اند تا بدین ترتیب به قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک کمک کنند.

پیشتر نیز سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) با انتشار یک گزارش در خصوص تاثیرات منفی و شدید شیوع گسترده ویروس کرونا بر درآمدزایی ایرلاین های فعال در سراسر جهان هشدار داده و اعلام کرده بود که تعلیق و لغو پروازها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا علاوه بر ضرر و زیان های مالی گسترده برای ایرلاین ها، حجم ترافیک هوایی جهان در سال جاری میلادی را نیز با یک کاهش ۴.۷ درصدی روبرو کند که این نخستین بار از بحران‌های مالی در سال‌ های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی به شمار می رود.

منبع: ایسنا

کد خبر 121984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha