بزرگراه بازرگان-ماکو با مشارکت منطقه آزاد ساخته می‌شود

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت بزرگراه بازرگان-ماکو با مشارکت منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت:‌ تامین قیر مورد نیاز این پروژه بر عهده سازمان راهداری است.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد:‌ محورهای منتهی به پایانه مرزی بازرگان به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور با ترکیه از اهمیت بسزایی برخوردار است و هم اکنون نیز در این راستا پروژه بزرگراه بازرگان - ماکو در محدوده منطقه آزاد ماکو به طول 56 کیلومتر به صورت مشارکتی مابین سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و منطقه آزاد اقتصادی ماکو در دست اقدام است.

 

عبدالهاشم حسن نیا

 

وی افزود: در اجرای پروژه بزرگراه بازرگان - ماکو منطقه آزاد ماکو تمامی امور مربوط به زیرسازی محور را عهده دار شده و‌ سازمان راهداری نسبت به تأمین قیر لازم برای روکش آسفالت، تامین تابلو و نصب علائم مربوطه، حفاظ های ایمنی و خط کشی اقدام می‌کند که دستورات لازم جهت تامین تمامیه ملزومات سرعت بخشی و اجرای کیفی پروژه و تعامل مناسب با منطقه آزاد ماکو صادر شده است. تاکنون برای خط کشی، تابلوگذاری، روکش آسفالت و ایمن سازی آن بالغ بر 500 میلیارد ریال ازطرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی هزینه و مشارکت شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به ایمن سازی گیت ورودی منطقه آزاد - ماکو - بازرگان نیز گفت: اجرای نیوجرسی مفصلی این محور با اعتبار ملی 250میلیارد ریال از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در حال آساخت است. ضمن این‌که اعتباری معادل 20 میلیارد ریال نیز جهت تابلوگذاری محور یاد شده از طرف سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای تخصیص یافته است که در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد.

 

کد خبر 122041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha