کد خبر 122066
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
صنعت خودروسازی جهان ۲۰ درصد رکود خواهد داشت

پرشین خودرو:تولید جهانی خودرو تحت‌تأثیر شروع گستردگی و ویروس کرونا و رکود شدید اقتصادی بیش از ۲۰ درصد در سال جاری میلادی کاهش خواهد یافت.

به گزارش پرشین خودرو، به تازگی گزارشی از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو منتشر شده که نشان می دهد میزان تولید خودرو در جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۷۱ میلیون دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد و یک افت بیش از ۲۰ درصدی را تحت‌تاثیر شروع گسترده و ویروس کرونا و رکود شدید اقتصادی در کشورهای مختلف جهان تجربه خواهد کرد.

بر اساس وب سایت marketscreener، به گفته این تحلیلگران انتظار می رود که خط تولید و فعالیت بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی در آمریکای شمالی و اروپا در ماه های آینده نیز همچنان روندی نزولی را در پیش گرفته و شاهد تغییر و تحولات چندان مثبتی نخواهد بود. چراکه خط تولید آنها به فعالیت و بازگشایی کارخانه‌های قطعه سازی وابستگی و رابطه مستقیمی دارد و در صورت کاهش یا توقف تولید آنها، کارخانه‌های خودروسازی بزرگ نیز قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

صنعت خودروسازی

بر اساس گزارش LMC Automotive، روند کاهشی و نزولی صنعت خودروسازی بسیار بزرگتر و بیشتر از آن چیزی است که بیشتر بر آورد شده بود و به نظر می‌رسد که خودروسازان بزرگ در سال جاری میلادی حداقل ۱۹ میلیون دستگاه کمتر تولید خواهند کرد.

البته چین که نخستین کشوری بود که مورد حمله ویروس کرونا قرار گرفت، هم اکنون بسیاری از کارخانه های خودروسازی در این کشور را بازگشایی کرده و امیدوار است بتواند در ماههای باقیمانده سال جاری میلادی کمبود های به وجود آمده را جبران کند.

طبق گزارش LMC Automotive، میزان فروش خودرو در چین در سال جاری میلادی با ۱۲ درصد کاهش روبرو خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 122066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha