کد خبر 122081
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
جزئیات جدیدی از تسلا سایبرتراک فاش شد

پرشین خودرو: ایلان ماسک در ادامه پاسخگویی به سوالات کاربران شبکه اجتماعی توئیتر، جزئیات جدیدی را درباره وانت برقی تسلا سایبرتراک منتشر کرد.

به گزارش پرشین خودرو، در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، پاسخگویی به سوالات کاربران یکی از تفریحات اصلی ایلان ماسک است. پس از جنجال ایجادشده درباره دستگاه‌های ونتیلاتور، مدیرعامل تسلا از پلتفرم شبکه اجتماعی محبوب خود برای ارائه جزئیاتی درباره نحوه تولید وانت برقی سایبرتراک، نزدیک به ۶ ماه پس از رونمایی آن در نمایشگاه خودرو لس آنجلس استفاده کرده است.

ظاهراً دلیل ارائه‌ی این جزئیات توسط ایلان ماسک، پرسش یکی از کاربران کنجکاو توئیتر درباره‌ی وانت پیک‌آپ الکتریکی متقارن تسلا سایبرتراک بود. ایلان ماسک در پاسخ گفت:

ما در حال افزایش حرکت عمودی تعلیق بادی دینامیک برای عملکرد بهتر در جاده‌های آف‌رود هستیم. سایبرتراک نیاز به آماده شدن و تطابق با مسابقات باجا دارد.

این اشاره‌ای آشکار به مسابقات سالانه آف‌رود Baja ۱۰۰۰ است که پاییز هر سال در مکزیک برگزار می‌شود؛ جایی که تصور می‌کنیم ایلان ماسک مشتاق دیدن سایبرتراک برای رقابت و نمایش قابلیت‌های آف‌رودی آن است. ماسک پیش از این وعده داده بود که سیستم تعلیق بادی انطباقی با ارتفاع سواری حدود ۱۶ اینچ در سایبرتراک مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما او در توئیتر افزود که این سیستم جدید و نه براساس نمونه موجود در تسلا مدل اس و ایکس خواهد بود. ماسک اعلام کرد که قصد دارد هفته آینده سیستم کلی سایبرتراک را با تیم مهندسی خود مرور کند.

 

ایلان ماسک

 

از ماسک درباره بزرگ‌ترین تغییر این وانت پیک‌آپ برقی نسبت به نسخه اولیه رونمایی‌شده در نمایشگاه خودرو لس آنجلس سؤال پرسیده شد و او فاش کرد که سایبرتراک کارهای طراحی را طی می‌کند که آن را تقریبا ۳ درصد کوچکتر خواهد کرد و از جمله سایر تغییرات آن می‌توان به خط وسط هموارتر و پایین آوردن لبه پنجره خودروی الکتریکی اشاره کرد.

کاهش اندازه می‌تواند به پایین آمدن وزن سنگین این وانت کمک کند تا کمی اسپرت‌تر به‌نظر برسد؛ هرچند که باید منتظر تصاویر جدیدی باشیم تا بتوانیم درباره‌ی نحوه تأثیر آن بر زیبایی وانت بحث‌برانگیز تسلا قضاوت کاملی انجام دهیم.

به‌عنوان یادآوری بد نیست بدانید، تسلا سایبرتراک با یک تا سه موتور الکتریکی، مربوط به پیکره‌بندی‌های محرک عقب یا تمام چرخ محرک، با پیشرانه سه موتوره «Plaid» و ظرفیت پیمایش ۸۰۰ کیلومتر عرضه می‌شود. این خودروی الکتریکی می‌تواند در زمان ۲/۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد و ظرفیت یدک‌کشی آن حدود ۶،۳۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

در همین حال، ایلان ماسک و تسلا در حال جست‌وجوی مکان‌هایی در بخش مرکزی ایالات متحده برای کارخانه جدید هستند تا بتوانند سایبرتراک و تسلا مدل Y را در آن بسازند. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که تسلا مشغول ارتقای کارخانه نشویل در ایالت تنسی است؛ درحالی‌که کارخانه آستین تگزاس و جاپلین میسوری نیز از جمله گزینه‌های تسلا به شمار می‌روند. مدل‌های محرک عقب تسلا سایبرتراک از اواخر سال ۲۰۲۱ به مشتریان تحویل داده خواهد شد و تحویل نسخه‌های سریع‌تر آن نیز در سال ۲۰۲۲ انجام می‌شود.

منبع: زومیت

کد خبر 122081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha