کد خبر 122094
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کاهش ۷۶درصدی پروازهای داخلی تحت تاثیر کرونا

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۸۵ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سیاوش امیرمکری بابیان این‌که شیوع ویروس کرونا به کاهش پروازها دامن زد، اظهار کرد: سال 98 به‌طور میانگین روزانه 750 پرواز عبوری داشتیم که اکنون تعداد پروازهای عبوری به طور متوسط به 130 پرواز کاهش یافته یعنی حدود 85 درصد کاهش عملیات پروازی داشته‌ایم.

وی ادامه داد:‌ اگر این روند ادامه داشته باشد این موضوع باعث کاهش 2700 میلیارد تومانی درآمدهای شرکت خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که پروازهای داخلی نیز از 500 پرواز روزانه در سال 98 به 120 پرواز کاهش (رشد منفی 76 درصدی)‌ یافته است،‌افزود: چنانچه این شرایط ادامه پیدا کند حدود 90 درصد درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها از اجاره اماکن نیز محقق نمی‌شود.با ادامه این روند از پیش بینی بینی بودجه 3900 تومانی 800 میلیارد تومان محقق خواهد شد.

 

سیاوش امیرمکری

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اضافه کرد: در طی این مدت تمام فرودگاه‌های کشور عملیاتی بوده اما به دلیل مدیریت هزینه، متناسب با آمار پروازی زمان فعالیت را کاهش دادیم علاوه بر این نیروی انسانی را از باب حضورشان در محل کار برابر مصوبات هیئت محترم وزیران تعدیل کردیم.

امیرمکری با بیان این که جذب پروازهای عبوری نکته ای است که باید در شرایط بعد از کرونا به آن پرداخت،گفت: از 1200 پرواز عبوری در سال‌های 93 و 94 به 750 پرواز در سال 98 رسیده‌ایم که دلیل عمده آن هزینه بالای عوارض ناوبری هوایی در کشور است. بر اساس ماده 63 قانون وصول این تعرفه‌ها باید به تصویب هیات وزیران برسد. پیرو نامه ای که وزیر راه و شهرسازی به ریاست جمهور ارسال کردند، پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی تعیین وصول در دو بخش مطرح شده است. یکی از پیشنهادها این است که برای پروازهای عبوری تسهیلات و مشوق‌هایی در نظر گرفته شود، دراین صورت حضور شرکت‌های هواپیمایی بزرگ در آسمان کشور افزایش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

کد خبر 122094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha