کد خبر 122096
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
خودروهای بدون مشتری هیوندای در بنادر آمریکا

پرشین خودرو: محموله های خودروهای هیوندای ارسال شده از کره جنوبی اکنون در بنادر آمریکا مانده‌اند. کاهش تقاضا و افزایش ذخیره این خودروها روند تحویل گرفتن آنها را توسط تاجران کند کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، با توقف تولید خودروسازان دیترویت در ماه مارس به خاطر همه گیری ویروس کرونا، شرکت هیوندای موتور کره جنوبی فعالیت کارخانه های خود را برای صادرات خودرو به آمریکا آغاز کرد. این اقدام برای پنجمین گروه خودروسازی بزرگ دنیا بسیار هزینه‌بر است.

هیوندای از اواخر ماه مارس تولید داخلی خودرو را 98 درصد ظرفیت خود افزایش داد. دلیل این افزایش تولید نه تنها بهبود بازار کره پس از شرایط نامساعد ماه فوریه بلکه تقاضای خودروهای تاکسون و سایر مدل ها از طرف مشتریان آمریکایی است. آمریکا بزرگ‌ترین بازار خارجی هیوندای در خارج از از چین است.

در حالیکه شرکت هیوندای از معدود خودروسازان جهانی است که تولید آن در خانه بهبود یافته، ولی خوش بینی های آن برای صادرات به آمریکا به خاطر حساسیت پایین مصرف کنندگان و اقدامات رقبا برای محافظت از قلمرویشان از بین رفته است.

محموله های خودروی ارسال شده از کره جنوبی اکنون در بنادر آمریکا مانده‌اند. کاهش تقاضا و افزایش ذخیره این خودروها روند تحویل گرفتن آنها را توسط تاجران کند کرده است.

این شرکت هفته گذشته خط تولید خودروی تاکسون را در خانه به مدت 5 روز متوقف کرد. کیا موتورز هم قصد دارد سه کارخانه خود را در کره به مدت یک هفته ببندد. تحلیلگران حالا انتظار یک کاهش شدید در میزان درآمد در سه ماهه اول را دارند.

هیوندای


برد کنون، مدیرعامل یکی از نمایندگی های فروش هیوندای در کالیفرنیا که درآمدش نسبت به آغاز شیوع ویروس کرونا 50 درصد کاهش یافته می گوید:« امیدوارم این شرایط تا اواسط ماه آینده بهبود یابد. اگر چنین اتفاقی نیفتد مجبوریم بسیاری از کارکنان خود را اخراج کنیم».

هیوندای یک کارخانه در آلاباما دارد که تا اول ماه مه بسته خواهد بود ولی آمریکا برای برطرف کردن نیازهای خود به واردات نیاز دارد. تنها نیمی از خودروهایی که در آمریکا فروخته میشود در آمریکای شمالی ساخته می شوند. این رقم برای خودروهای تویوتا، نیسان وهوندا 68 تا 85 درصد است. این خودروسازی ها هم فعالیت خود را تا ماه مه متوقف کرده اند.

شرکت هیوندای حدود 61 درصد خودروهای خود را در خارج از کشور می سازد که نسبت به 48 درصد یک دهه گذشته افزایش داشته است. به این ترتیب، این خودروسازی نسبت به بسته شدن کارخانه هایش در خارج از کره و کاهش تقاضا در خارج از بازار خانگی اش بسیار آسیب پذیر است.

منبع: تسنیم

کد خبر 122096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha