کد خبر 122097
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
ایجاد صفحه تخصصی اطلاعات کرونا برای مسافران هوایی

پرشین خودرو: دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری به ایجاد صفحه تخصصی «کووید ۱۹ و صنعت هوانوردی» در وبسایت این سازمان با هدف معرفی پروتکلهای بهداشتی ایکائو، اقدام کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، دفتر اداره کل نظارت بر عملیات هوانوردی معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، صفحه ویژه ای با عنوان «Covid - ۱۹» در سایت سازمان هواپیمایی کشوری راه اندازی کرده است.

در این صفحه تخصصی، علاوه بر بارگذاری شیوه‌ها و پروتکل‌های مراقبتی در صنعت هوانوردی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، فرم خوداظهاری مسافران هوایی و همچنین بخشنامه تمدید خودکار اعتبار کلیه گواهینامه‌ها، تأییدیه ها و مجوزهای صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز برای ارباب رجوع بارگذاری شده و دیگر برای تمدید آنها نیازی به مراجعه حضوری فعالان صنعت هوانوردی نیست.

همچنین تحلیلی که ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) در خصوص آثار سو شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی در دنیا ارائه کرده نیز در این صفحه به مخاطبان ارائه شده است.

این تحلیل را روز گذشته علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشستی که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی داشت، ارائه کرد و بر اساس آن، خواستار تفویض اختیارات ویژه دولت به این سازمان برای بهبود وضعیت صنعت هوانوردی کشور در دوره پساکرونا شد.

 

صنعت هوانوردی

به نظر می‌رسد راه اندازی این صفحه اختصاصی «کرونا و صنعت هوانوردی» در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، اقدامی هماهنگ از سوی همه کشورهای عضو ایکائو باشد؛ چرا که در این بخش از سایت سازمان هواپیمایی کشوری، لینک‌های مربوط به صفحات تخصصی کرونا در سایت‌های مرجع این صنعت شامل ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی)، یاتا (انجمن بین المللی شرکت‌های هواپیمایی)، ACI (شورای بین المللی فرودگاه‌های دنیا)، انجمن جهانی بهداشت در صنعت هوانوردی و همچنین سازمان جهانی بهداشت، بارگذاری شده است.

کد خبر 122097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha