۹۰ درصد تاکسی‌های تهران فاصله گذاری را رعایت می‌کنند

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: 90 درصد تاکسی‌های پایتخت فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و تنها 2 مسافر در صندلی عقب سوار می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع با استقبال مسافران و رانندگان تاکسی همراه بوده و طی پیام‌هایی به بخش‌های مختلف سازمان تاکسیرانی مشخص شده جدای از موضوعات بهداشتی و سلامت مسافران به ویژه زنان رضایت‌مندی زیادی از اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه سوار کردن دو مسافر در صندلی‌های عقب تاکسی تبدیل به یک مسأله فرهنگی است،‌گفت: در حال حاضر 90 درصد تاکسی‌های تهران فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند و رکوردی خوب در این زمینه حاصل شده و تنها در 10 درصد تاکسی‌ها این موضوع انجام نشده که اگر همین تعداد هم از طریق شماره 1888 به تاکسیرانی اعلام شود پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: تاکسی‌هایی که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده‌اند مربوط به خطوط نبوده و تاکسی‌های گردشی هستند.

 

فاصله گذاری در تاکسی



قنادان اعلام کرد: در حال حاضر در 70 درصد خطوط تاکسی‌ها مجهز به پرداخت الکترونیک شده و شهروندان از این طریق کرایه‌های خود را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: همچنین طبق تحلیل اطلاعات حمل مسافر که طی یک هفته گذشته تا کنون انجام گرفته جابه‌جایی مسافران با تاکسی نسبت به مدت مشابه سال قبل به کمتر از 56 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است که عدم اجرای طرح ترافیک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از دلایل آن محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در مورد حمایت از تاکسیرانان مبتلا به کرونا نیز اقدامات مؤثری صورت گرفته و علاوه بر انجام معاینات و غربالگری‌های لازم توسط شرکت شهر سالم بسته‌های حمایتی و معیشتی نیز میان‌شان توزیع شده است. ضدعفونی‌ کردن پایانه‌های تاکسی نیز در دستور کار بوده و از ابتدا اجرایی شده و ادامه دارد.

منبع: فارس

کد خبر 122108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha