کد خبر 122115
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
همکاری دایملر و ولوو برای تولید کامیون هیدروژنی

پرشین خودرو: شرکت‌های خودروسازی دایملر و ولوو در راستای کاهش هزینه‌های توسعه و معرفی سیستم‌های جدید پیل سوختی، از تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری مشترک خبر دادند.

به گزارش پرشین خودرو، دایملر و ولوو تراکس به نشانه اینکه بحران ویروس کرونا باعث تسریع در اتحاد می‌شود، توافق کردند که به منظور توسعه، تولید و فروش سیستم‌های پیل سوختی برای وسایل نقلیه سنگین با یکدیگر همکاری کنند. سازندگان جهانی خودرو و کامیون در حال کشف راهکارهایی برای به اشتراک گذاشتن هزینه‌ها در فناوری‌های جدید هستند؛ زیرا پرهیز مشتریان از مراجعه به نمایشگاه‌ها در مناطقی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا قرنطینه شده‌اند، سود شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.

دایملر و ولوو روز سه‌شنبه اعلام کردند:

هدف مشترک هر دو شرکت، عرضه‌ی وسایل نقلیه سنگین مجهز به پیل سوختی برای کاربردهای طولانی‌مدت در سری‌های تولیدی تا نیمه‌ی دوم دهه کنونی است. شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با توافق دو خودروساز به‌عنوان نهادی مستقل و خودمختار فعالیت خواهد کرد و شرکت‌های دایملر تراکس AG و گروه ولوو همچنان در سایر حوزه‌های تجاری، رقیب هستند. هم‌افزایی نیروها باعث کاهش هزینه‌های توسعه برای هر دو شرکت و تسریع در معرفی سیستم‌های پیل سوختی در محصولات مورد استفاده برای حمل‌و‌نقل سنگین و کاربردهای نیازمند حمل طولانی‌مدت خواهد شد.

ولوو ۵۰ درصد سهم سرمایه‌گذاری مشترک را با حدود ۰/۶ میلیارد یورو بدست می‌آورد. هر دو شرکت مبلغی چند میلیارد دلاری برای توسعه سیستم پیل سوختی هیدروژنی سرمایه‌گذاری می‌کنند. مارتین داوم، مدیرعامل شرکت دایملر تراکس، در تماس با اتوبلاگ گفت:

ما می‌خواهیم شرکتی تأسیس کنیم که نه‌تنها به سهام‌داران، بلکه به کل صنعت خودروسازی خدمت کند.

 

کامیون هیدروژنی


هنگامی که از مارتین لاندشتت، مدیر اجرایی ولوو سؤال شد که آیا همه‌گیری ویروس کرونا دو سازنده کامیون را وادار کرده است که به‌دنبال اتحاد باشند، پاسخ داد:

ویروس کرونا حتی بیش‌ازپیش ما را قانع کرد تا چنین کاری انجام دهیم.

رابرت بوش، مدیر شرکت تأمین‌کننده قطعات خودرو در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد تولید انبوه پیل سوختی را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند و هیوندای نیز امسال عرضه‌ی ناوگانی از کامیون‌های پیل سوختی را در اروپا آغاز کرده است.

داوم و لاندشتت در تماس تلفنی با یکدیگر برای گفت‌وگو درباره‌ی اتحاد گفتند که پیوستن سایر اعضا به اتحاد دایملر و ولوو در زمینه‌ی فناوری پیل سوختی و خودروی هیدروژنی آزاد است.
دایملر تراکس کلیه فعالیت‌های دایملر در زمینه‌ی پیل سوختی را در یک واحد جدید پیل سوختی ترکیب می‌کند که از جمله می‌توان به فعالیت‌های مرسدس بنز اشاره کرد. استفاده در مقاصد خودرویی و غیر خودرویی نیز بخشی از اهداف این شرکت سرمایه‌گذاری مشترک است.

ولوو و دایملر اعلام کردند که توافق اولیه بین دو شرکت الزام‌آور نیست و انتظار می‌رود که توافق نهایی تا سه‌ماهه سوم سال جاری انجام شود و تا پایان سال ۲۰۲۰ به امضای طرفین برسد.

منبع: زومیت

کد خبر 122115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha