تغییری در مرجع تعیین قیمت خودرو صورت نگرفته است / تکلیف قیمت خودرو به زودی مشخص می شود

پرشین خودرو: معاون دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت گفت: هیچ تغییری در مرجع تعیین قیمت خودرو صورت نگرفته است و دستورالعمل قیمت گذاری پس از بررسی و وفاق دستگاه ها در کمیته خودرو، برای تایید به کارگروهی در ستاد تنظیم بازار ارائه می شود.

امیر جعفر پور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به جلسات مشترک ستاد تنظیم بازار و کمیته خودرو، اظهار داشت: در جلسه ای که اوایل هفته گذشته در ستاد تنظیم بازار برگزار شد، کمیته خودرو به دلیل عضویت همزمان بیشتر دستگاه های متولی (سازمان حمایت از مصرف کنندگان، معاونت امور صنایع وزارت صمت، انجمن خودروسازان و نمایندگانی از دستگاههای مرتبط) مناسب ترین مجموعه برای بحث و بررسی دستورالعمل قیمت خودرو تشخیص داده و مقرر شد تا با دعوت از شورای رقابت و بررسی نظرات مشورتی این شورا، دستورالعمل قیمت گذاری خودرو با توافق اعضا مشخص و برای تایید نهایی به کارگروه ستاد تنطیم بازار ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر کمیته خودرو، جمع بندی نهایی در خصوص قیمت خودرو صورت نگرفت، تصریح کرد: تصمیم گیری در خصوص دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به جلسه بعدی کمیته خودرو موکول شده است.

جعفر پور اظهار داشت: در دو هفته گذشته بیش از 5 جلسه ستاد تنظیم بازار و کارگروه های ذیل و کمیته خودرو با حضور اکثریت اعضا برگزار شده است و در این زمینه تلاش زیادی برای وفاق بین مجموعه های موثر در قیمت خودرو از جمله شورای رقابت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار و سایر دستگاههای متولی در این حوزه صورت گرفته است.

 

پژو206 یورو5



معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت همچنین با اشاره به اهتمام دستگاهها برای تعیین قیمت خودرو در سال 99 بیان کرد: آنچه که در جلسات مشترک ستاد تنظیم بازار و کمیته خودرو مورد بحث و بررسی قرار گرفته است فرمول و دستورالعمل های مختلفی است که توسط اعضاء ارائه شده است؛ بر این اساس تلاش زیادی صورت گرفته تا از زوایای مختلف دستورالعمل ها مورد بررسی قرار گیرد و تحلیل های دقیق و کارشناسی و نقدهای خوبی از سوی اعضاء ارائه شود.


تشکیل کارگروهی در ستاد تنظیم بازار برای تایید نهایی قیمت خودرو

جعفر پور افزود: تاکنون شورای رقابت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار نسبت به بازنگری روش ها و دستورالعمل های ارائه شده که در نتیجه همفکری های جلسات گذشته صورت گرفته اقدام کرده و پس از اصلاح مواضع و وفاق اعضا، نتیجه نهایی در خصوص دستورالعمل قیمت گذاری توسط کمیته خودرو به کارگروهی متشکل در ستاد تنظیم بازار ارائه و در نهایت نتیجه نهایی دستورالعمل قیمت گذاری خودرو توسط ستاد تنظیم بازار اعلام می شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که اعضا و نمایندگان دستگاههای مرتبط به یک وفاق در خصوص قیمت خودرو نرسند با توجه به اختیاری که معاونت حقوقی ریاست جمهوری به کارگروه ستاد تنظیم بازار داده است با رای اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار، این کارگروه می تواند پس از دریافت نظرات مشورتی سازمان ها و دستگاههای مرتبط ( سازمان حمایت و شورای رقابت ) بر اساس صلاحدید تصمیم گیری نهایی در این خصوص را اعلام کند.

معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، با اشاره به نگاه موجود در تدوین دستورالعمل قیمت خودرو بیان داشت: باید قیمت خودرو متناسب با قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید به علاوه سود منطقی خودروساز و همچنین محاسبه هزینه های مالی و بیمه و مالیات در قیمت تمام شده تعیین و اعلام شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می رسد با توجه به ضرب آهنگ خوبی که در برگزاری جلسات وجود دارد، طی هفته های پیش رو قیمت خودرو تعیین تکلیف شود.

 

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 122146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha