کد خبر 122203
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
 امسال 3 مرکز استان به شبکه ریلی متصل می‌‌شود

پرشین خودرو: معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: 9 پروژه ریلی به طول 1660 کیلومتر برای تکمیل اولویت گذاری شده است.

به گزارش پرشین خودرو، عباس خطیبی ، اظهار داشت:‌ در سالی که گذشت اتفاقات خوبی در بحث ریلی به صورت ویژه رخ داد و وزارت راه و شهرسازی همچنان از پروژه‌های ریلی حمایت ویژه‌ دارد.


* امسال 3 مرکز استان به شبکه ریلی متصل می شود

وی در تشریح آخرین برنامه ریزی توسعه خطوط ریلی در سال جهش تولید با اشاره به اینکه دولت سیاست توسعه ریلی را مثل سال‌های گذشته دنبال می‌کند، گفت: پس از موفقیت پروژه اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی، برای امسال نیز اتصال 3 مرکز استان دیگر به شبکه ریلی در دستور کار قرار گرفت تا بدین ترتیب 8 مرکز استان به شبکه ریلی وصل شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها این سه پروژه ریلی را <<خط آهن همدان- سنندج با رویکرد اتصال استان کردستان به شبکه ریلی>>، <<راه‌آهن میانه- اردبیل>> و <<خط آهن مبارکه- شهرکرد با رویکرد اتصال استان چهارمحال وبختیاری به شبکه ریلی>> عنوان کرد.

شبکه ریلی


* اولویت گذاری تکمیل 9 پروژه ریلی در سال 99/تامین منابع از بودجه عمومی

خطیبی با بیان اینکه امسال 9 پروژه در اولویت اجرا و تکمیل قرار دارد، گفت: غیر از سه پروژه‌ای که از آن نام برده شد، راه‌آهن بستان آباد- تبریز، خط آهن یزد- اقلید، خط آهن خواف- هرات، راه آهن رشت- آستارا و خط آهن استراتژیک چابهار- زاهدان از پروژه‌های دارای اولویت هستند که برای تامین مالی آنها از بودجه عمومی و منابع سازمانی اختصاص می‌یابد.


*هدف گذاری تکمیل 620 کیلومتر خط آهن تا پایان دولت

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها اظهار داشت: 1660 کیلومتر خط ریلی اولویت‌دار را مشخص کرده‌ایم و مصمم هستیم تا پایان دولت حداقل 620 کیلومتر از این خطوط ریلی افتتاح و بهره‌برداری شود.

خطیبی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم متناظر با شرایط منابع مالی و در 1.5 سال باقی مانده، با همکاری سازمان برنامه بودجه (که قول مساعدت و همکاری داده است) این پروژه‌ها تکمیل شوند.

منبع: فارس

کد خبر 122203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha