واریز 3000 میلیارد پول نقد از تسهیلات 5000 میلیاردی به حساب خودروسازان

پرشین خودرو: تاکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان پول نقد از محل تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی نصیب دو خودروسازی بزرگ کشور شده تا مشکل نقدینگی قطعه سازان را برطرف کند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر چه دولت مدعی است از اسفند 98 تا 6 فروردین ماه امسال، مبلغ چهار هزار و 350 میلیارد تومان از تسهیلات پنج هزار میلیارد تومانی مصوب شده برای خودروسازان را به ایران خودرو و سایپا پرداخت کرده است اما این رقم پول نقدی نیست که وارد چرخه نقدینگی خودروسازان شده و صرفا عددی است که بانک های عامل از بانک مرکزی برای پرداخت به خودروسازان تاییده دریافت کردند.

آرش محبی نژاد تصریح کرد: اعلام پرداخت چهار هزار و 350 میلیارد تومان از تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی عددی نیست که به پول تبدیل شده باشد و تنها بخشی از بانک های عامل تسهیلات مصوب را با کسر بلوکه بانکی پرداخت کردند.

وی گفت: بیشتر بانک های عامل 25 درصد از تسهیلات را بلوکه و الباقی آن را به خودروسازان پرداخت کردند و بخش دیگری از بانک ها نیز دستورالعمل بانک مرکزی را عملیاتی نکردند.

 

آرش محبی نژاد



به گفته محبی نژاد، پول نقدی که وارد چرخه نقدینگی خودروسازان شده است عدد چهار هزار و 350 میلیارد تومان نبوده است زیرا بخشی از بانک های عامل که تایید گرفتند با کسر بلوکه بانکی تسهیلات را پرداخت کردند و بخشی از بانک های عامل به مصوبات بانک مرکزی عمل نکردند و تعدادی از بانک ها نیز همان گونه که بانک مرکزی اذعان داشته تسهیلات به آنها تخصیص نیافته است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی در کشور خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به بیش از 3 هزار میلیارد تومان پول نقد از محل تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی نصیب خودروسازان شده است تا بتواند مشکل نقدینگی قطعه سازان را حل کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اظهارات این مقام مشئول در انجمن صنایع همگن قطعه سازان در حالی حکایت از پرداخت رقمی بیش از 3 هزار میلیارد تومان از تسهیلات 5 هزار میلیاردی به خودروسازان دارد که اخیرا دولت اعلام کرده است که از کل تسهیلات اختصاصی چهار هزار و 350 میلیارد تومان آن به ایران خودرو و سایپا پرداخت شده است عددی که با کسر بلوکه 25 درصدی از این تسهیلات در بانک ها رقمی غیر از این خواهد بود.

کد خبر 122205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha