رانا، مهمترین دستاورد صنعت خودرو کشور در سال تولید ملی

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در جلسه کارگروه حمایت از تولید با محوریت تقویت صنعت خودرو و قطعه سازی تصمیمات جدیدی در راستای حمایت از سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اتخاذ شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی سبحانی فر با بیان این مطلب افزود: این جلسه پس از راه اندازی خط تولید خودرو رانا دومین برند ملی گروه صنعتی ایران خودرو با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت معدن و تجارت در محل این شرکت برگزار و طی آن راهکارهای توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی مورد ارزیابی قرار گرفت. نماینده سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب خاطرنشان کرد: در این جلسه چگونگی پرداخت مطالبات معوق قطعه سازان بررسی و مقرر شد با روش هایی مانند پرداخت تسهیلات بانکی، گشایش اعتبارات اسنادی، تامین سرمایه در گردش و همچنین تامین ارز مورد نیاز، مشکلات این صنعت مرتفع شود. وی با بیان اینکه رفع مشکلات صنعت قطعه سازی با هدف کمک به افزایش تولید و صادرات خودرو در اولویت قرار خواهد گرفت افزود: در مقابل انتظار می رود مجموعه صنایع خودرو و قطعه سازی با تمرکز بر کیفی سازی تولیدات، ارتقای خدمات پس از فروش و همچنین سرمایه گذاری در بخش های تحقیق و توسعه زمینه رقابت پذیری تولیدات داخلی با محصولات روز صنعت خودرو دنیا را فراهم کنند. سبحانی فر تصریح کرد: تمرکز بر فعالیت های طراحی و مهندسی با هدف تنوع محصول و تولید خودرو منطبق با استانداردهای روز دنیا یک امر اجتناب ناپذیر محسوب می شود و به نظر می رسد در شرایط فعلی بستر مناسبی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تولید انبوه و اقتصادی خودرو رانا را یکی از دستاوردهای مهم صنعت خودرو در سال تولید ملی ذکر کرد و افزود: برای طراحی و تولید پلت فرم های جدید و به دنبال آن عرضه محصولات متنوع داخلی، حمایت از خودروسازان و تامین منابع مالی مورد نیاز آنان ضروری بوده و دولت باید اهتمام بیشتری در این راستا داشته باشد. وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو برای دست یابی به خودکفایی افزود: افزایش عمق ساخت داخل خودرو نیازمند سرمایه گذاری کلان بوده و این مجموعه با وجود محدودیت ها و کمبود منابع توانسته است خودکفایی در تولید قطعات را به بیش از 80درصد ارتقا دهد. وی با تاکید بر صیانت از تولید داخلی در مقطعه حساس کنونی، گفت: تقویت قطعه سازان و مشارکت آنان در طراحی محصول و دستیابی به دانش فنی تولید قطعات یک هدف ارزشمند قلمداد می شود و مجموعه ایران خودرو با برنامه ریزی در این عرصه، رقابت پذیری در کلاس جهانی تولیدات داخلی را سرعت خواهد داد. نماینده سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب ادامه داد: مجلس نیز راهکاری حمایت از اینگونه فعالیت ها را در دستور کار قرار خواهد داد و زمینه تدوین قوانین و مقررات متناسب با توسعه صنعت خودرو را پیگیری خواهد کرد.
کد خبر 12224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    38درصد تولید کم شده ..قیمتها تا 50درصد بالا رفته..وانت پیکان هنوز تولید میشه...نارضایتی عمومی از فاصله کیفیتی و تعرفه واردات بالاتر رفته