کد خبر 122241
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
437 پل آسیب دیده از سیل بازسازی شد

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به بازسازی 437 دستگاه پل آسیب دیده از سیل با اعتبار 120 میلیارد تومان گفت: امسال حدود 339 میلیارد تومان برای نگهداری ابنیه فنی راه ها نیاز داریم.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا زمانیان ، در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌ها در سال 99 اظهار داشت: امسال تعمیرات اساسی 1115 دستگاه پل جاده‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود:‌ تعمیر،‌پاکسازی و شستشوی 289 دستگاه کانال هدایت آب دیواره تونل‌ها و تعمیر و اجرای 294 دستگاه درز انبساط پل با اولویت درز پلیمری، از برنامه‌های نگهداری ابنیه فنی راه‌ها در سال جاری است.

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:‌ امسال تعمیر 548 دستگاه قرنیز و ارتقاء ایمنی نرده پل جاده‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم.

زمانیان افزود: بازسازی دیوار حائل و گالری جاده‌ها در 41 پروژه و همچنین 472 مورد آب‌بندی سطح و شستشوی عرشه پل‌های بزرگ از دیگر برنامه‌های نگهداری راه‌ها در سال جاری است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز تعمیر ونگهداری 415 دستگاه پل با اعتبار 1104 میلیارد ریال انجام شد.

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود:‌ همچنین تعمیر و نگهداری 70 دستگاه تونل با اعتبار 200 میلیارد ریال و بازسازی 437 دستگاه پل آسیب دیده از سیل با اعتبار 1200 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که انجام شد.

 

بازسازی پل



زمانیان با اشاره به تعمیرات اساسی پل‌های جاده‌ای با اعتبار بیش از 2500 میلیارد ریال در سال گذشته گفت: در این باره فعالیت‌هایی که انجام شد شامل تدوین ضوابط فنی پل‌ها، بازسازی ابنیه تخریب شده وآسیب دیده از سیل، مطالعه و احداث کنارگذر پل‌های مهم و تونل‌ها در بحث پدافند غیرعامل و طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت نگهداری ابنیه فنی بود.

وی یادآور شد: تعمیرات اساسی پل‌ها و ابنیه فنی با تاکید بر اولویت پل‌های بزرگ در دستور کار قرار گرفت.



* امسال 338 میلیارد و 700 میلیون برای نگهداری ابنیه فنی لازم داریم

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه جاده‌ها و ابنیه فنی جاده‌ای، سرمایه ملی محسوب می‌شود، تاکید کرد: نگهداری از این سرمایه ملی امری ضروری است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش می‌کند این مهم تا جایی که امکان دارد و در قالب اعتبارات، در دستور کار قرار گیرد.

زمانیان بیان کرد:‌ اعتبار مورد نیاز برای نگهداری ابنیه فنی راه‌ها در سال 99 بیش از 338 میلیارد و 700 میلیون تومان برآورد می‌شود.

منبع: فارس
 

کد خبر 122241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha