کد خبر 122248
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
خودروسازان اروپایی، تولید خود را آغاز کردند

پرشین خودرو: با تسهیل قوانین قرنطینه و كاهش لزوم ماندن در خانه، خودروسازان اروپایی، تولید خودرو را از سر گرفتند.

به گزارش پرشین خودرو، فولكس واگن تولید خودرو را در كارخانه ولفزبرگ از امروز دوباره از سر گرفت و می توان گفت آخرین خودروسازی اروپایی است كه در اروپا به تولید بازگشته است.

در كنار لوگوی فولكس واگن، یك كاریكاتور از شكست كرونا هم روی ساختمان مقر اصلی فولكس واگن نقش بسته، به نشانه ی جشن بازگشایی كارخانه.

فولكس واگن كه در حال حاضر بزرگترین خودروساز دنیا به حساب می آید، بازگشایی دوباره بزرگترین كارخانه ی خود در اروپا را جشن گرفته است.

بعد از كاهش روند نزولی ابتلا به ویروس كرونا، كشور آلمان به فروشگاه های خرده فروشی خود اجازه بازگشایی داده است، اما از مردم خود خواسته است كه تمامی پروتكل های بهداشتی را با جدیت بالا رعایت كنند. حالا بنگاه های بزرگ اقتصادی در آلمان هم به حفظ و رعایت قوانین بهداشتی كار را دوباره آغاز كرده اند.

ب ام و، دایملر و فولكس واگن به این توانایی رسیده اند كه موارد جدید ابتلا به ویروس كرونا را شناسایی و كنترل كنند و سیستم بهداشت و سلامت این كمپانی ها قادر به انجام تعداد بالای آزمایش و شناسایی ناقلان ویروس هم هست.

این درست نقطه مقابل وضعیت در آمریكا است، چون اتحادیه كارگری صنعت خودروی آمریكا روز پنج شنبه گذشته اعلام كرد كه بازگشایی كارخانه های خودروسازی در آمریكا «هنوز خیلی زود و خیلی ریسك آن بالا است» و دلیل آن را آزمایش های ناكافی و عدم امكان شناسایی و كنترل بیماران و ناقلان است.

اكثر كارخانه ها در اروپا، الگوی كاری خود را تغییر داده و سطح بهداشت و پاكیزگی را بالا برده اند و فاصله بین كارگران را مدیریت كرده اند.

ب ام و حتی در تلاش است كه كارخانه خود در گودوود بریتانیا و اسپارتانبرگ كارولینای جنوبی در آمریكا را نیز در 4 مه (15 اردیبهشت) فعال كند. شروع دوباره در كارخانه دینگولفینگ آلمان و سان لویس پتوسی در مكزیك از 11 مه (22 اردیبهشت) خواهد بود.

 

خوردوسازان اروپایی


سایر كارخانه ها در لایپزیگ، رگنزبرگ در آلمان و روسلین در آفریقای جنوبی از 18 مه (29 اردیبهشت) شروع می كنند در حالی كه كارخانه بی ام و در شنیانگ چین از 17 فوریه (28 بهمن) شروع به كار كرده است. كارگران در خط تولید موظف به پوشیدن ماسك و رعایت فاصله از یكدیگرند. صندلی سرویس های كاركنان را تغییر داده اند تا فاصله آنان از هم رعایت شود. همچنین كارگران موظف هستند پیش از ورود به كارخانه، یونفرم های خود را به تن كنند. مسیرهای تردد افراد در داخل كارخانه نیز با خط كشی های جدید تغییر كرده تا فاصله ها رعایت شوند.

كارخانه های مرسدس بنز در سیندلفینگن و برمن آلمان در حال آماده سازی فضا برای حضور كارگران هستند.

برخلاف اسپانیا و ایتالیا، كشور آلمان هرگز تولید خودرو را قدغن اعلام نكرد اما به طور طبیعی در جریان اوج ابتلا، این كارخانه ها متوقف شدند. نمایندگی های فروش خودرو در آلمان هم به دلیل كاهش تقاضا، متوقف شدند، والا دستوری از سوی مقام های مسئول صادر نشده بود.

فیات كرایسلرهم در ایتالیا از همین امروز كارخانه خود را در سول Sevel راه اندازی كرد اما با ظرفیت 70 تا 80 درصد تولید خواهد كرد.

در فرانسه، تویوتا از همین هفته تولید را در كارخانه والنسین آغاز كرده است و رنو با كارخانه تولید موتور در كلئون Cleon در شرق پاریس شروع كرده است. كارخانه رنو در فلین Flin در غرب پاریس كمی دیرتر آغاز به كار خواهد كرد. رنو با 25 درصد از نیروی كار، تولید را از سر خواهد گرفت.

ولوو سوئد هم از همین هفته كارخانه تورسلاندا Torslanda را بازگشایی خواهد كرد. هاكان ساموئلسن مدیر عامل ولوو در مصاحبه با رویترز گفته است: «اقتصاد در اروپا تا حد توقف پیش رفت. تولید واكسن به زمان خیلی زیادی نیاز دارد. لازم است كه كارها با احتیاط و به روش ایمن از سر گرفته شود.»

منبع: سایپا

کد خبر 122248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha