کد خبر 122271
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
آئودی از مسابقات تورینگ آلمان خداحافظی می‌کند

آئودی از «مسابقات خودروی آلمان» در پایان فصل خداحافظی می كند و تمام تمركز خود را روی مسابقات فرمولای-ایی [فرمولای برقی] قرار می دهد.

به گزارش پرشین خودرو، با پایان مسابقات خودروی تورینگ آلمان موسوم به DTM، آئودی هم به مشاركت در این مسابقه پایان داده و تمام فعالیت های ورزشی خودرویی خود را روی مسابقات خودروهای تمام-برقی «فرمولا-ایی» Formula E قرار خواهد داد.

گروه خودروسازی فولكس واگن كه صاحب برند ممتاز [پرمیوم] آئودی است، در بیانیه ای از این تصمیم خبر داد و دلیل آن را چالش های ناشی از عالم گیر شدن ویروس كرونا عنوان كرده است.

آئودی از سال 2014 وارد مسابقات فرمولا-ایی شده، اما در مسابقات خودرویی تورینگ آلمان، حداقل 20 سال است كه حاضر و فعال است.

ماركوس دوئسمان، رئیس هیئت مدیره آئودی می گوید فرمولا-ایی «پلتفرم بسیار جذابی» برای برند است كه مولد 40 درصد فروش خودروهای برقی و هیبریدی قابل شارژ با پریز [پلاگین] تا سال 2025 خواهد بود.

 

آئودی

 

تصمیم آئودی برای خروج از «مسابقات تورینگ آلمان»، كه به دلیل شیوع و انتشار ویروس كرونا در حال حاضر متوقف است، باعث می شود تنها برند معتبر حاضر در این مسابقات، ب ام و باشد كه همین عامل آینده این مسابقات را دچار هاله ای از ابهام كرده است.


مرسدس بنز هم اكنون در مسابقات فرمولا-ایی به رقابت می پردازد و سال 2018 از مسابقات تورینگ آلمان DTM خارج شد. آستون مارتین هم سال 2019 دیگر در این مسابقات حاضر نشد.

گرهارد برگر، رئیس مسابقات تورینگ آلمان هم گفته است كه آینده به واكنش و رفتار حامیان و شركا بستگی دارد.

ماهیت این تصمیم، كه خیلی سریع و بدون پیش زمینه اعلام شده، هم بانیان و حامیان و برگزار كنندگان این مسابقات تورینگ آلمان را در موقعیت چالشی قرار داده هم تیم هایی مثل ب ام و، تحت الشعاع این تصمیم قرار گرفته اند.

دست اندركاران برگزاری این مسابقات می گویند با توجه به عالم گیر شدن كاوید-19، انتظار آنها از شركت كنندگان مسابقه این بود كه با سعه صدر و شكیبایی بیشتری تصمیم می گرفتند.

سری W از این مسابقات، به حضور تیم های بانوان اختصاص دارد كه تمام اعضای آن را بانوان تشكیل می دهند و از سال 2019 شكل گرفته بود و بر اساس برنامه ریزی قرار است كه دوباره در سال 2020 هم برگزار شود.

منبع: سایپا

کد خبر 122271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha