کد خبر 122302
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
تهمیدات وزارت صمت برای تامین و توزیع ماسک در مترو

صادقی نیارکی گفت: ماسک مورد نیاز برای توزیع و فروش در مترو از محل تولیدات کارگاهی تامین خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع درباره ضروری شدن استفاده از ماسک در مترو و برنامه‌های وزارت صمت برای تامین این اقلام اظهار کرد: با توجه به تصمیم گیری‌های انجام شده مبنی بر ضرورت استفاده از ماسک در مترو، این موضوع در جلسه امروز ستاد مقابله با بیماری کرونا وزارت صمت مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی بیان کرد: بنا بر مصوبات این جلسه ماسک مورد نیاز برای توزیع و فروش در مترو از محل تولیدات کارگاهی تامین خواهد شد که از طریق اتاق اصناف و تعاونی تامین نیاز انجمن صنایع پوشاک تولید و در ایستگاه‌های مترو توزیع خواهد شد. با هماهنگی‌هایی که با مترو کشور انجام می شود غرفه‌هایی در اختیار بخش ذکر شده قرار خواهد گرفت تا فرایند توزیع ماسک به خوبی انجام شود.

 

توزیع ماسک در مترو

صادقی نیارکی با اشاره به ذخیره ۱۸ میلیونی که از ماسک‌های وارداتی در کشور وجود دارد بیان کرد: بنا بر تصمیم گیری‌های انجام شده سازمان غذا و دارو بخش عمده‌ای از این ماسک‌ها را در دارو‌خانه‌ها توزیع خواهد کرد و اگر مازادی از بین این ماسک‌ها وجود داشته باشد وارد مسیر توزیع در سایر بخش‌ها خواهد شد.

سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت تصریح کرد: در حوزه ماسک هم ظرفیت‌های بلااستفاده و موجود به کار گرفته شد. در همان روز‌های ابتدایی میزان تولید ماسک از ۱۵۰ هزار عدد در روز به بیش از ۴۰۰ هزار عدد در روز رسید. با به کارگیری واحد‌های راکد و سایر اقدامات انجام شده امروز بیش از یک میلیون ماسک صنعتی در روز تولید می‌شود و این علاوه بر تولیدات کارگاهی و‌ صنفی است.

وی گفت: از ابتدای اسفند تا ۷ اردیبهشت حدود ۴۹ میلیون ماسک در کشور تولید کردیم و امیدوار هستیم با گسترش خطوط این میزان چند برابر شود؛ خوشبختانه از مدت‌ها قبل ماده اولیه تولید ماسک هم در کشور داخلی سازی شده بود. کارگاه‌ها و مجموعه‌های جهادی نقش مناسبی در این تامین داشتند و با تامین مواد اولیه بخشی از تامین از طریق خود مردم صورت گرفت.

کد خبر 122302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha