کد خبر 122304
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
ترافیک کشتی‌های باری در بندر چابهار

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ۷ کشتی بزرگ حمل کالا آماده پهلوگیری در بندر چابهار هستند.

به گزارش پرشین خودرو، علیم یارمحمدی با یادآوری این‌که طی 2 ماه اخیر باوجود شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل، حجم فعالیت بنادر کشور ازجمله بندر چابهار افزایش‌یافته است، اظهار کرد:‌ عملکرد دولت در تأمین، واردات و توزیع کالاهای اساسی در شرایط کرونایی بسیار مثبت بوده و این مسئله موجب شده تا میزان واردات و تخلیه کالاها در بنادر جنوبی افزایش یابد.

وی ادامه داد:هم‌اکنون 7 کشتی بزرگ حمل کالا آماده پهلوگیری در بندر چابهار جهت تخلیه کالاهای وارداتی هستند که این نشان‌دهنده حجم بالای فعالیت بندر چابهار در شرایط فعلی است.

 

بندر چابهار

 

وی یادآور شد:معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا این فرصت را برای کشور ایجاد کرده تا بخش اعظمی از کالاهای موردنیاز را از این بندر وارد کشور کند، بنابراین با توجه به ظرفیت‌های بالای این بندر، تقویت و توسعه زیرساخت‌ها ازجمله پس‌کرانه بندر چابهار ضروری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: طی یک سال اخیر مشوق‌های بسیاری برای جذب کشتی‌ها جهت تخلیه و بارگیری کالاها از بندر چابهار تعیین‌شده است، ازجمله کاهش تعرفه و عوارض تخلیه و بارگیری کالا در این بندر، که این مسئله موجب افزایش حضور کشتی‌های تجاری در این بندر شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 122304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha