امسال ۲هزار دستگاه ناوگان ریلی تحویل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای تحقق شعار جهش تولید، توسعه شبکه ریلی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم تا پایان دولت ۱۲۰۰ کیلومتر به خطوط ریلی کشور اضافه شود.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی ظهر امروز در مراسم بهره برداری از ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل اظهار کرد: تحقق شعار جهش تولید در حوزه راه آهن به معنای بهینه‌تر، ایمن‌تر، سریع‌تر و اقتصادی‌تر کردن حمل و نقل ریلی است و وقتی از بهینه‌تر کردن صحبت می‌کنیم به معنای این است که باید خواب واگن‌ها کمتر شود و ضریب ایمنی نقل و انتقالات و استفاده از توان مویرگی راه آهن به حداکثر ممکن برسد. همچنین باید سرعت بازسازی خطوط بیشتر شده و خطوط دوم ریلی را برای بالا بردن ظرفیت شبکه به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: امسال می‌توانیم سهم بیشتری در ترانزیت بار داشته باشیم و سهم ریل را در حمل بار افزایش دهیم. همچنین امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم ۱۲۰۰ کیلومتر راه آهن به شبکه ریلی کشور اضافه شود؛ چرا که به عنوان مثال شرکت راه آهن متعهد است حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی را به بهره برداری برساند و پروژه‌های احداث خط دوم ریلی را نیز در دستور کار دارد که مهمترین آن خطوط ریلی بافق – اصفهان و کرج قزوین است.

 

محمد اسلامی

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی ساخته شد و امیدواریم امسال به هدف تولید ۲۰۰۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی دست پیدا کنیم.

اسلامی تصریح کرد: در روزها و هفته‌های گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد با وجود مشکلاتی که برای همه به وجود آورد، این ایام فرصت بسیار مناسبی برای ایمن سازی و بازسازی خطوط است و زیباسازی واگن‌ها باید به صورت جدی انجام شود تا بتوانیم با انجام چنین اقداماتی حس مطلوبیت برای مسافران را بالا ببریم. همچنین گسترش شبکه ریلی در راستای شعار جهش تولید مقام معظم رهبری و توجه ویژه رئیس جمهور به این مسئله از جمله اهداف ما در حوزه راه آهن است، چرا که می‌توانیم از مزایای آن در توسعه ترانزیت و شبکه ریلی استفاده کنیم.


منبع: ایسنا

کد خبر 122316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha