کد خبر 122321
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
سودآوری ایرباس ۴۹ درصد کاهش یافت

میزان سودآوری شرکت هواپیماسازی ایرباس در نخستین فصل سال جاری میلادی تحت تأثیر بحران کرونا ۴۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت هواپیماسازی ایرباس روز چهارشنبه با انتشار یک گزارش از عملکرد مالی خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داده که نشان می دهد ایرباس با یک کاهش بی سابقه در سود عملیاتی خود در این بازه زمانی ، فصل نخست سال ۲۰۲۰ ، مواجه بوده است.

ایرباس که بدون شک یکی از بزرگترین شرکتهای هواپیماسازی در اروپا و جهان به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا که بیشترین صدمه و آسیب را به صنعت هوایی جهان وارد کرده است، میزان سود عملیاتی آن ۴۹ درصد کاهش یافته است و به ۲۸۱ میلیون یورو معادل ۲۴۴.۶ میلیون پوند رسیده است.

 

ایرباس

این گزارش مالی که در رویترز نیز آمده است، همچنین نشان می‌دهد که میزان درآمدزایی ایرباس نیز تحت تاثیر همه گیری و شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا با ۱۵ درصد کاهش به ۱۰.۶۳۱ میلیارد یورو رسیده که به‌گفته ایرباس، این بزرگترین بحران صنعت هوایی در تاریخ جهان به شمار می رود.

از آنجایی که شیوع گسترده ویروس کرونا تاکنون شرکت های هواپیمایی هواپیماسازی و تامین کننده قطعات مورد نیاز آنها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و به عقیده بسیاری از کارشناسان این صنعت را فلج کرده، این غول هواپیماسازی اروپایی فعلا از ارائه و انتشار چشم انداز سودآوری خود در سال جاری میلادی صرف نظر کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 122321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha