کد خبر 122323
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
دنیای امروز و ارتباطات نیازمند باورهای دیجیتال است

تحولات تکنولوژی در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی می‌بایستی موجب ایجاد باور و افزایش اثرگذاری روابط‌عمومی‌ها در تمامی ارکان‌های حاکیمتی و سازمانی شود.

به گزارش پرشین خودرو، سیدمحمدحسین استاد، مدیر روابط‌عمومی بانک ایران زمین در آستانه برگزاری هفته روابط‌عمومی با بیان این مطلب افزود: امروزه با توجه به هوشمندتر شدن جوامع بشری و ارتقای نسبی سطح سواد رسانه‌ای افراد جامعه، مدیران بیش از گذشته نیازمند بکارگیری روابط‌عمومی‌های حرفه‌ای هستند تا ضمن برقراری نوعی تعادل و تعامل دوسویه مابین سازمان و مخاطبان، بهره کافی از ظرفیت‌های ایجاد شده در فضای مجازی را برای سازمان خود به ارمغان بیاورند.

استاد در ادامه گفت: دنیای امروز و ارتباطات نیازمند باورهای دیجیتال است و در آینده‌ای نزدیک شاهد آن خواهیم بود که شبکه‌های اجتماعی با ارایه امکانات متنوع جایگزین بسیاری از خدمات در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه بانکداری خواهند شد.

وی ادامه داد: متاسفانه وجود سیاست‌های دوگانه در خصوص استفاده از برخی از شبکه‌های اجتماعی موجب آن شده تا کاربران نتوانند استفاده حداکثری را از ظرفیت‌های فضای مجازی داشته باشند و بهتر است این خلا از سوی نهادهای حاکمیتی برطرف شود تا کابران هر چه زودتر از سردرگمی که در آن قرار گرفته‌اند خارج شوند.

مدیر روابط‌عمومی بانک ایران زمین در ادامه و در خصوص نقش روابط‌عمومی‌ها به‌منظور کاستن از تبعات این سیاست‌ها گفت: امروز دیگر نمی‌توان به افکارعمومی گفت که از کجا و چگونه اخبار خود را دریافت کنند و این موضوع در حالی رقم خورده که متاسفانه منابع غیررسمی در حال میدان‌داری بوده و هر روزه بر تعداد اخبار و اطلاعات غلط که در جامعه منتشر می‌کنند.

می‌افزایند و در این بین روابط‌عمومی‌ها به عنوان منابع اصلی اخبار می‌توانند با فعالیت مناسب خود این مشکلات را برای مردم نمایان و از بروز آسیب‌های جدی به اقشار مختلف جامعه جلوگیری کنند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در سازمان و جامعه گفت: شناسایی جاده مشخص برای روابط‌عمومی‌ها به‌منظور توسعه فعالیت‌ها و ارتقای جایگاه خود در جامعه و سازمان با تدبیر، بررسی و دریافت مشاوره‌های صحیح هموار و به راحتی میسر خواهد شد.

استاد در پایان از آموزش مستمر و مداوم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های یک روابط‌عمومی حرفه‌ای نام برد و افزود: هر عمل و عکس‌العمل همکاران روابط‌عمومی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف نشان دهنده یک نوع پیام برای مخاطبان است و فعالان روابط‌عمومی می‌بایستی با درک این موضوع علاوه بر حضور در دوره‌های مختلف آموزشی در خارج از سازمان، نسبت به ارایه آموزش‌های مناسب برای مخاطبان خود نیز اقدام کنند.

لازم به ذکر است هشتمین هفته روابط‌عمومی از تاریخ ۲۷اردیبهشت لغایت ۲خرداد با شعار«روابط‌عمومی هوشمند، انسان سالم، جامعه سالم» برگزار خواهد شد.
اخبار مرتبط

کد خبر 122323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha