کد خبر 122341
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
ركورد زنی تویوتا در فروش هیبریدی‌ها

رقم فروش خوروهای هیبریدی تویوتا از 15 میلیون دستگاه گذشت.

به گزارش پرشین خودرو، تویوتا اولین خودروسازی بود كه مدل هیبریدی را به تولید انبوه رساند و راهی بازار كرد و اولین پریوس در سال 1997 وارد بازار شد. اما حالا در تمامی پلتفرم ها و همه بازارها، تویوتا و برند لاكچری آن، لكسوس، 44 مدل هیبریدی به بازار عرضه می كنند. در نتیجه ی قبول فناوری خودروهای برقی در میان مردم، تویوتا می گوید كه رقم فروش خودروهای هیبریدی اش در سراسر جهان از رقم 15 میلیون دستگاه عبور كرده است. و واقعاً این عدد، دستاورد خیره كننده ای است.

در بازار آمریكا، تویوتا نسل ششم پریوس را عرضه كرده است، سایر محصولات یعنی كرولا، كمری، آوالون، راوفور و هایلندر هم ورژن هیبریدی دارند. پریوس و راوفور هیبریدی قابل شارژ با پریز برق یا PHEV هم دارند. در نمایشگاه های خودروی لكسوس هم تمامی مدل های ES، LS، UX، NX، RX و LC هم ورژن هیبریدی دارند. تعجبی ندارد كه در حال حاضر راوفور هیبریدی تویوتا پرفروش ترین خودروی برقی این خودروساز ژاپنی است.

به نظر می رسد كه تقاض برای خودروهای هیبریدی تویوتا رو به گسترش است، چون از سال 1997 تا 2013 طول كشید تا تویوتا از رقم 5 میلیون دستگاه خودروی هیبریدی عبور كند. تویوتا در سال 2017 از رقم 10 میلیون دستگاه گذشت. رقمی كه در سابق ظرف 5 سال به دست می آمد حالا تا 3 سال كاهش یافته و در فصل دوم سال 2020، رقم فروش از 15 میلیون گذشت.

 

خودروهای هیبریدی تویوتا

هیبریدی بودن محصولات تویوتا به این خودروساز ژاپنی این مزیت را می دهد كه در اتحادیه اروپا قوانین سخت گیرانه آلایندگی را با راحتی بیشتری رعایت نماید و محصولات تویوتا در موقعیت بهتری نسبت به سایر رقبا قرار بگیرند.

مت هریسون قائم مقام اجرائی مدیر عامل تویوتای اروپا در این باره گفته است: «تویوتا رسیدن به هدف 95گرم بر كیلومتر را مدیون فروش محصولات هیبریدی است و این هدف گذاری را اتحادیه اروپا برای سال 2020 و 2021 قرار داده است كه سخت گیرانه ترین قوانین آلایندگی دی اكسید كربن در دنیا است. علاوه براین، هیبریدهای ما به شكل خیره كننده ای اثربخش و كارآمد هستند طوری كه در شهرها در اكثر مواقع بدون آلایندگی طی مسافت می كنند.»

رقم كاهش آلایندگی محصولات تویوتا در سراسر دنیا به خاطر مدل های هیبریدی حدود 120 میلیون تن برآورد شده است. تویوتا می گوید، برنامه ریزی كرده است كه 40 مدل جدید یا به روز شده خودروهای برقی را در 5 سال آینده راه اندازی نماید كه از این بین 10 مدل آلایندگی صفر خواهند داشت (یا برقی با باتری، یا هیبرید قابل شارژ با پریز برق یا سوخت هیدروژنی پیل سوختی). با این كه تویوتا در هیبریدی كردن محصولات دست پیش دارد و از همه زود تر شروع كرده است، در قبول خودروهای تمام برقی تعلل می كند، به احتمال زیاد همین مسئله هم برای این شركت نتیجه بهتری خواهد داشت.

منبع: سایپا

کد خبر 122341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha