تقاضای بیش از 6 میلیون خودرو از سایپا و ایران خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته بیش از شش میلیون تقاضای خرید از ایران خودرو وسایپا وجود داشت در حالی که تولید ما در سال گذشته به یک میلیون دستگاه خودرو هم نرسید.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی، با بیان این مطلب گفت: خودروسازان در سال جهش تولید باید افزایش تیراژ تولید، عرضه محصولات، کاهش هزینه های مالی و واگذاری اموال غیر مولد را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تبریک روز کارگر به تمامی کارگران کشور، اظهار داشت: چرخش صنعت و اقتصاد کشور به دست کارگران زحمتکش صورت می گیرد و باید این سرمایه انسانی را گرامی بداریم.

به گفته رحمانی، باید اصلاح ساختار شرکت ها و واگذاری شرکت های زیان ده در دستور کار خودروسازان در سال جهش تولید قرار گیرد.

وزیر صنعت با اشاره به ظرفیت تولید دو میلیون خودرو در کشور افزود: خودروسازان کشور از این ظرفیت تولید برای پاسخ گویی به نیاز بازار به صورت ویژه استفاده کنند.

رحمانی گفت: امسال برنامه تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار خودروسازان قرار دارد.

وی بیان کرد: امروز با توجه به شرایط کرونا، دو خودروسازی بزرگ کشور جمعا روزانه بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو تولید می کنند که بیش از ۷۰ درصد این تولید ساخت داخل است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: در سال گذشته به خودروسازان و قطعه سازان تکلیف شده بود که داخلی سازی قطعات را با جدیت پیگیری کنند که اقدامات مناسبی در این خصوص انجام شد.

رحمانی تاکید کرد: خودروسازان به افزایش کیفیت، تیراژ تولید و عرضه محصولات جدید و به خصوص ساخت داخل توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: با رونق تولید در خودروسازان و قطعه سازان کشور علاوه بر بازگشت به کار کارگران به کار، بیش از ۱۴ هزار نفر جذب شرکت های قطعه سازی شده است.

وزیر صنعت در پایان شهر تبریز را مهد صنعت کشور دانست و خاطرنشان کرد: تبریز در سال گذشته به صنعت و رونق تولید کمک شایان توجهی کرده است.

کد خبر 122342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha