افزایش قیمت خودرو قطعی است

افزایش قیمت خودرو اجتناب ناپذیر و قطعی است اما درصد آن بسته به تصمیم نهایی ستاد تنظیم بازار دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با گذشت بیش از یک ماه از آغاز سال 1399 و نوسان شدید قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی، همچنان ستاد تنظیم بازار تکلیف نهایی قیمت خودرو را مشخص نکرده است و به رغم پیش بینی ها جلسه هفته گذشته این ستاد دستاورد روشنی را برای تعیین قیمت خودرو نداشت.

تاخیر در تعیین تکلیف قیمت خودرو در حالی بر بار مشکلات مالی خودروسازان می افزاید که به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران در یک سال گذشته قیمت مواد اولیه خودروسازان به خصوص در برخی اقلام حدود 80 تا 90 درصد افزایش داشته است؛ جریانی که با تداوم قیمت های موجود زیان زیادی را به خودروسازان تحمیل خواهد کرد.

این پروسه در حالی ادامه دارد که بر اساس آخرین اخبار هفته گذشته، گزارش نهایی کمیته خودرو پس از بررسی پیشنهاد های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است.

 

احمد نعمت بخش


احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به نتایج جلسات کمیته خودرو در خصوص قیمت خودرو در سال 99 گفت: با ارائه گزارش نهایی کمیته خودرو به ستاد تنظیم بازار انتظار می رفت دوشنبه هفته گذشته ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیم گیری کند اما به نظر می رسد دستور جلسه ستاد به موضوع قیمت خودرو نرسیده است و تصمیم گیری در خصوص قیمت خودرو به دوشنبه این هفته موکول شده است.

وی افزود: اگر چه تعیین تکلیف قیمت خودرو در دستور جلسه دوشنبه گذشته ستاد تنظیم بازار قرار داشت اما به دلیل دستور جلسه بررسی سایر کالاها، نوبت به موضوع قیمت خودرو نرسید؛ با این وجود انتظار می رود در جلسه این هفته ستاد، قیمت خودرو تعیین تکلیف شود تا خودروسازان از مشکلات ناشی از تحمیل هزینه و زیان ناشی از قیمت رها شوند.

دبیر انجمن خودروسازان همچنین میزان افزایش قیمت خودرو را منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار دانست و گفت: افزایش قیمت خودرو قطعی است اما میزان آن بسته به تصمیم نهایی ستاد تنظیم بازار دارد.

به گفته نعمت بخش، با توجه به افزایش 80 تا 90 درصدی قیمت برخی از مواد اولیه خودروسازان طی یک سال گذشته و شرایط فعلی کسب وکار، افزایش قیمت خودرو احتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، باید دید که ستاد تنظیم بازار با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار و همچنین نیاز خودروسازان به نقدینگی برای افزایش تولید، تا چند درصد، قیمت خودروها را در سال جاری افزایش خواهد داد.

 

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 122349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha