پیگیری دریافت خسارت از شرکت های خودرویی عهدشکن خارجی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از طریق مجاری قانونی به دنبال دریافت خسارت از شرکت های خودرویی عهدشکن خواهیم بود.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی، با اعلام این خبر اظهار داشت: شرکت‌های خارجی همکار در زمینه خودروسازی که عهدشکنی کردند، دیگر روی بازار ایران را نخواهند دید.

به گفته وی، بهره ‌مندی از ظرفیت و توان نیروهای داخل کشور و استفاده از دانش فنی دیگر خودروسازان مطرح جهان، جایگزین شرکت‌های عهدشکن خارجی خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اعتقاد داریم خودروساز نباید قطعه ساز باشد، تصریح کرد: ضررده بودن شرکت‌های وابسته به صنایع خودروسازی قابل قبول نیست بطوریکه اصلاح ساختار این قبیل شرکت‌ها و آزادسازی سرمایه‌های راکد آنها به ‌صورت جدی در حال پیگیری است.

رحمانی در ادامه از برنامه اصلاح ساختار شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور خبر داد و افزود: در قالب این برنامه، فعال سازی سرمایه های راکد این دو شرکت که حتی می تواند در قیمت تمام شده خودرو نیز عامل موثری باشد در حال پیگیری جدی بوده و مقرر شده است این دو شرکت اموال و املاک غیر تولیدی و شرکت های تابعه خود را واگذار کنند.

به گفته وی، ظرفیت های لازم در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد تا انتظاری که مردم از این صنعت دارند به خوبی برآورده شود و کافی است تصمیمات بجا و درست در این حوزه اتخاذ شود کما اینکه در این مدت و در خصوص حذف فعالیت برخی از شرکت های چند لایه در این بخش صنعتی کشور اقدام کردیم و خوشبختانه دستگاه های نظارتی و حتی قضایی نیز در این خصوص به کمک ما آمده و گام های موثری نیز برداشته شده است.

کد خبر 122351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha