کد خبر 122357
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
مسابقات اتومبیل رانی فرمولا-ایی کنسل شد

مسابقات اتومبیل رانی فرمولا-ایی یا فرمولای برقی 2020 در نیویورك و لندن به خاطر شیوع ویروس كرونا برگزار نمی شود.

به گزارش پرشین خودرو، مكان برگزاری مسابقات اتومبیل رانی فرمولای برقی Formula-E در نیویورك و لندن به درمان بیماران COVID-19 تغییر كاربری داده است.

شیوع ویروس كرونا باز هم موجب تعطیلی و كنسل شدن یك رویداد مهم دیگر شد و به گزارش «اتواسپورت» این بار مسابقات فینال فرمولای برقی كه قرار بود در نیویورك و لندن برگزار شود، كنسل شده است.

البته كنسل شدن این رویداد برای هیچ كس جای تعجب ندارد، مخصوصاً كه بسیاری از رویدادهای مهم ورزشی و اجتماعی دیگر تا آخر سال 2020 یا فعلاً به تعویق افتاده یا به طور كلی كنسل شده اند. برای مثال مسابقه اتومبیل رانی E-Prix [گرند پری برقی] نیویورك هم كه برای 11 ژوئیه (21 تیر) در بروكلین برنامه ریزی شده بود، به دلیل اختصاص مكان آن به بیمارستان موقت برای بیماران ویروس كرونا، هم برگزار نمی شود.

 

Formula-E

داستان در مورد شهر لندن هم تفاوتی با نیویورك ندارد. مسابقات خودروهای برقی باری 24 ژوئیه (3 مرداد) برنامه ریزی شده بود، اما مكان آن در داكلندز لندن به یك بیمارستان 4000 تخت خوابی تغییر كاربری داده است. بانیان و برگزاركنندگان این مسابقات به دنبال پیدا كردن مكانی جدید برای این مسابقات هستند اما نمی توان به آن امید زیادی بست.

نمایندگان فرمولای برقی در بیانیه ای نوشته اند: «به دلیل آن كه مكان مسابقات قهرمانی فرمولا-ایی فیا در ExCeL لندن هم به بیمارستان موقت تغییر كاربری داده، و به عنوان بخشی از واكنش ملی به عالم گیر شدن ویروس كرونا است، مسابقات E-Prix [گراند پری برقی] هم كنسل شده است.»

یك احتمال ضعیف هم وجود دارد كه این مسابقات با تأخیر در كشورهایی مثل كره جنوبی یا آلمان برنامه ریزی شوند. كره جنوبی قرار بود اوایل ماه مه (اواخر اردیبهشت) برای اولین بار مسابقات E-Prix را برگزار نماید كه به دلیل آن كه عالم گیر شدن ویروس كرونا یك پدیده جهانی است، روی آن هم نمی توان حساب كرد.

منبع: سایپا

کد خبر 122357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha