کد خبر 122373
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
چرا رنو لتیتود گمنام ماند؟

رنو لتیتود سدانی لوکس است که توسط شرکت رنو در سال 2010 میلادی در کشور فرانسه تولید و عرضه شده است.

به گزارش پرشین خودرو، بعد از فرانسه، بیشتر تولید این خودرو در کشورهای روسیه و کره جنوبی بوده و در کره با نام سامسونگ SM5 معروف شده است. شرکت رنو، این سدان تازه خود را برای رقابت با خودروهای کره‌ای و ژاپنی همانند ماکسیما و تویوتا کمری و هیوندای آزرا تولید کرد.

شباهت رنو لتیتود به نمونه‌های ماکسیما و نیسان آلتیما هم به دلیل پلتفرم مشترک این خودروهاست. نسخه رنو لتیتود که وارد کشور ما شد نمونه فول آپشن با موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 241 اسب بخار بود که می‌توان گفت خودرویی پر قدرت و باکیفیت بوده است. اما رنو لتیتود نتوانست در بازار خودروی ایران موفق عمل کند. البته جانشین رنو لتیتود در ایران رنو تالیسمان بود که با طراحی کاملاً متفاوت از رنو لتیتود، با ظاهری جذاب و قدرتمند وارد بازار ایران شد و توانست مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار بگیرد.

چرا لتیتود در ایران گمنام ماند؟

جواب این سؤال به زمان عرضه این خودرو و سلیقه مشتریان ایرانی برمی‌گردد. معرفی رنو لتیتود توسط شرکت نگین خودرو هم‌زمان با حضور نمونه‌های لوکس و با کیفیت خودروهای کره‌ای و ژاپنی همچون کیا کادنزا، هیوندای آزرا، تویوتا کمری و نیسان ماکسیما بود.

 

رنو لتیتود



کاربران ایرانی سال‌هاست توجه خاصی به خودروهای این کشورها نشان می‌دهند و حضور مدل‌های مختلف آنها در ایران همواره با موفقیت همراه بوده است. ازطرف دیگر ورود خودروهای چینی با زرق‌وبرق و امکانات زیاد و قیمت‌های مناسب‌تر هم توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرد. اگر به مقایسه قیمت‌ها در سایت‌های مختلف رجوع کنید متوجه تنوع خودروها در این بازه قیمتی خواهید شد.

در این میان طراحی ظاهری نه چندان جذاب رنو لتیتود عملاً در برابر تلاش طراحان خودروهای کره‌ای، ژاپنی و چینی در ارائه خودروهای جذاب، کم آورد. و همین امر باعث شد که نکات مثبت رنو لتیتود به چشم خریدار نیاید. نسخه فیس‌لیفت رنو لتیتود بعدها با نام رنو سفران و در چند تیپ مختلف به بازار خودروی ایران وارد شد. اما باز هم نتوانست توجه کاربران ایرانی را به سمت خود جلب کند.

آیا رنو لتیتود واقعاً ارزش خرید ندارد؟

کمپانی رنو در سال 2010 تمام تلاشش را برای طراحی و تولید یک خودروی لوکس در رنو لتیتود به کار برد. طراحی ساده و بدون پیچیدگی این اتومبیل شاید در نگاه اول شما را جذب نکند، اما به مرور متوجه اصالت خاصی در خطوط آن و در طراحی قسمت‌های مختلف آن خواهید شد. علاوه بر این، سقف پانورامای رنو لتیتود جذابیت انکارناپذیری به ظاهر این خودرو داده است. کابین رنو لتیتود برای سرنشینان خودرو مکانی امن، راحت و بسیار دلنشین است.

وجود 6 کیسه هوا و کسب 5 ستاره ایمنی اروپا در کنار سیستم ترمز کامل این خودرو، خیال شما را از سفری ایمن کاملاً راحت می‌کند. امکانات رفاهی و فنی ویژه رنو لتیتود، تصویر یک خودروی فول‌آپشن و لوکس را پیش چشمتان کامل می‌کند. صندلی‌های چرمی مجهز به گرمکن و ماساژور، در کنار سیستم تعلیق نرم، هندلینگ و سواری عالی، فرمان هیدرولیکی بسیار نرم، کنترل کروز و سنسورهای مختلف در کنار بی‌شمار امکانات رفاهی و فنی دیگر، رنو لتیتود را از بسیاری همتایانش برتر کرده است.

پیدا کردن قطعات یدکی این خودرو و همچنین یافتن تعمیرکار ماهر برای حل مشکلات آن هم به مدد خدمات‌دهی خوب شرکت نگین‌خودرو کار سختی نیست، اما مشکل اصلی بالا بودن قیمت قطعات و خدمات این خودرو است که شاید مالک آن را با مشکلاتی روبه‌رو کند.

اما به هر حال اگر شما مایلید که خودرویی اروپایی و لوکس سوار شوید و مشکلی هم با هزینه‌های بالای آن ندارید، رنو لتیتود گزینه خوبی در این بازه قیمتی برای خانواده شماست که از خریدتان پشیمان نخواهید شد.
 

کد خبر 122373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha