کد خبر 122402
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
وام ۲میلیونی راننده‌های برون‌شهری پرداخت نشد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافری کشور گفت: تسهیلات ۲ میلیون تومانی به راننده های برون شهری اختصاص نیافته است.

به گزارش پرشین خودرو، احمدرضا عامری، درباره آخرین وضعیت تسهیلات حمایتی از رانندگان ناوگان عمومی مسافری برون شهری در دوران شیوع کرونا بیان کرد: هیچ خبری از این تسهیلات حمایتی نیست، پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم ولی تاکنون خبری نشده است.

وی ادامه داد: پیش از این مقرر بود به راننده ها ناوگان عمومی مسافری برون شهری تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی پرداخت شود ضمن آنکه تسهیلاتی به شرکت‌های حمل و نقلی مسافری پرداخت شود به هر حال این راننده ها و شرکت ها در دوران شیوع کرونا با مشکلات زیادی مواجه هستند، تقاضای دولت کاهش سفرهای مردم است ضمن آنکه به هرحال مالکان ناوگان اقساطی دارند که باید پرداخت شود.


* کاهش شدید درآمد شرکت های مسافری/امکان پرداخت حقوق نیست

مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافری کشور گفت: در همین دوران شیوع کرونا، درآمد شرکت مسافری تعاونی که تا ۷۰ میلیون تومان حقوق می داد، به ۵ میلیون تومان رسیده است و در حال حاضر امکان پرداخت حقوق پرسنل خود هم ندارد.

عامری یادآور شد: شرایط ناوگان اتوبوسرانی پیش از کرونا هم مناسب نبود اما در دوران شیوع کرونا بسیار بدتر شده است.

 

تسهیلات 2 میلیونی

 


* بانک‌ها در مهلت دهی بابت پرداخت اقساط ناوگان همکاری نمی‌کنند

عامری اظهار داشت: درخواست داده بودیم که به دلیل نبود تقاضای سفر و توقف اغلب ناوگان عمومی مسافری برون‌شهری، حداقل مهلتی بابت پرداخت اقساط ناوگان ارائه شود، اما بانک‌ها هیچ مهلت دهی درباره اقساط ناوگان ندارند و بخش های بالادستی هم تصمیم درستی در این باره اخذ نکرده اند.


* شهرداری مهلت دهی در پرداخت در اجاره غرفه ها ندارد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافری کشور گفت: از سوی دیگر تقاضا داده بودیم با توجه به کاهش شدید درآمدها و نبود سفر، شهرداری ها در دریافت اجاره غرفه ها و شرکت ها در پایانه‌های مسافری همکاری کنند اما هیچ کاری انجام نمی‌شود و ضرورت دارد نهاد بالادستی تصمیم کلانی در این‌باره داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بابت رفع مشکلات تان سراغ مقامات مسئول وزارت راه و شهرسازی رفته‌اید؟ گفت: در دوران شیوع کرونا که برگزاری جلسات کاهش یافته است، بنابراین تقاضاهای خود را مکتوب و به صورت نامه فرستاده ایم ولی هنوز جوابی نگرفته ایم.


* تامین محلول ضدعفونی ناوگان بر عهده مالکان و شرکت ها است

عامری در پاسخ به این سوال که در حوزه ضد عفونی ناوگان چه فعالیت هایی انجام می شود؟ گفت: ما تلاش کرده ایم وظایفی را که بر عهده داریم انجام دهیم در این شرایط کاهش تقاضای سفر و با وجود کم شدن درآمدها، باز ضدعفونی ها انجام می‌شود و شرکت‌های تعاونی و مالکان اتوبوس با هزینه خود نسبت به تهیه محلول ضدعفونی و ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس ها اقدام می کنند اما در این حوزه هم هیچ خبری از حمایت ها و تسهیلات دولت نیست.


منبع: فارس

کد خبر 122402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha