کد خبر 122411
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
تولید فیلتر بهینه‌ساز احتراق موتورهای درون‌سوز

یک شرکت دانش بنیان با بهره گیری از فناوری اختصاصی موفق به تولید فیلتر بهینه ساز احتراق موتورهای درون سوز برای بهینه کردن مصرف سوخت خودرو و کاهش آلودگی هوا شد.

به گزارش پرشین خودرو، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، کمیل قنبری مدیر عامل شرکت دانش بنیان دور اندیشان سبز ویرا در خصوص این محصول افزود: فیلتر بهینه ساز احتراق موتورهای درون سوز باعث می‌شود با بهبود فرایند احتراق در موتور خودرو، عملکرد آن بهتر شود و خودرو به مراتب، بهتر کار کند.

وی بیان کرد: صافی معمولی بنزین عمل تصفیه سوخت را انجام می‌دهد تا سوخت پاک به درون موتور انتقال یابد، اما این فیلتر علاوه بر این، باعث «به‌سوزی» در فرایند احتراق می‌شود. این محصول برای اولین بار است که در کشور تولید شده و امید است بتوانیم نقش مفیدس در پاک شدن هوای شهرهای کشورمان ایفا کنیم.

 

قنبری ادامه داد: یکی از دلایل اصلی این آلودگی، خام سوزی سوخت در خودروها است، استفاده از این محصول موجب کاهش آلاینده‌های تولید شده می شود.

وی گفت: این اختراع موفق به دریافت جوایزی از جمله مدال نقره اختراعات در آمریکا شده است. از سال جاری می‌خواهیم تجاری‌سازی این محصول را آغاز کنیم، خوشبختانه محصول مورد نظر مورد توجه شرکت‌های بزرگ داخلی قرار گرفته است.

کد خبر 122411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha