رقابت 2 هاچ بک جذاب بازار ایران

بازار خودروی کشور با توجه به تحریم ها و در شرایط کلی با محدودیت تنوع مواجه است، قطعا با توجه به افزایش تقاضا برای خرید خودرو در سال های اخیر تنوع مدل و کلاس خودروها نیز تغییر می کند و در ایران نیز به مانند سایر کشورها کلاس هاچ بک بیشترین تقاضا را خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو، با توجه به گسترش فرهنگ شهر نشینی و افزایش حجم ترافیک و محدودیت های فضای پارک این گونه خودروها مورد تقاضای بسیاری از خریداران خودرو قرار می گیرد و حتی در قشرهای متمول جامعه به عنوان خودروی دوم نیز مورد استفاده واقع می شود.

بازار خودروهای هاچ بک در ایران در دهه های اخیر در اختیار خودروی پژو 206 به عنوان یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین هاچ بک های بازار اروپا بود که تقریبا 2 دهه است که این خودرو در بازار ایران با تیراژ بالا تولید می شود گرچه خود حکایت و داستان بسیاری از خودروهای داخلی را در روند کاهش کیفیت پیموده است اما سوی دیگر رقیب حاضر و اصلی آن ام وی ام 315 است که در اوایل دهه 90 با ورود خود به بازار سر و صدای بسیاری را به راه انداخت.

 

ام وی ام 315 فیس لیفت



طراحی ایتالیایی و مدرن ام وی ام 315 در کنار استفاده از پلت فرم معروف نسل دوم فولکس واگن گلف و شرایط مناسب عرضه آن از ام وی ام 315 هاچ بکی مدرن و جذاب ساخت که رقابت را به طور جدی با تنها هاچ بک مطرح بازار در رده قیمتی متوسط ( پژو206-207) آغاز نمود.

حال ایران خودرو بعد از تحریم ها مجددا مدل 207 را که در اصل 206 آی پلاس بوده و فیس لیفت مدل 206 بر مبنای 207 است را بعد از عرضه کوتاه در فاصله سالهای 89 تا 91 دوباره از سال 95 آغاز کرد.

البته اینبار با قطعات داخلی و غیر اصلی که به گفته اکثر مالکان بر کیفیت خودرو تاثیر گذاشته و سیستمهای برقی و انتقال قدرت ( گیربکس ) آن گویای این کاهش کیفیت است.

اما از سوی دیگر سومین فیس لیفت ام وی ام 315 با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و تغییراتی ظاهری و تغییر کلی نمای داخل به بازار می آید تا رقابت میان هاچ بک های متوسط و تقریبا مدرن بازار دوباره جانی تازه بگیرد. رقابت میان یک محصول خوش نام چینی با فرانسوی پر قدمت که قطعات و اجزاء آن تغییرات فراوان کرده است.

حال باید دید که خریداران بین انتخاب ظاهر تکراری اما همچنان دوست داشتنی 207 و افت کیفی قطعات و مشکلات فنی آن در کنار خدمات پس از فروش گسترده ایران خودرو و ظاهر مدرن تر و تازه تر ام وی ام 315، کیفیت رو به ارتقاء خودرو که در فیس لیفت های آن مشاهده می شود و امکانات مناسب خدمات پس از فروش این خودرو کدام را انتخاب می کنند.

 

کد خبر 122422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha