افزایش کرایه حمل‌و‌نقل عمومی از اول خرداد اعمال می شود + جزئیات

افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از ابتدای خرداد ۱۳۹۹ در شهر تهران اعمال خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: طبق مصوبه «بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه» شورای اسلامی شهر تهران، اعمال افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی شهر تهران باید از ابتدای اردیبهشت سال جاری انجام می‌شد که بنابر دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، این افزایش کرایه از ابتدای خرداد اعمال خواهد شد.


افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو

نرخ بلیت مترو شهر تهران در سال جاری، طبق این مصوبه ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت که به این شرح است:
- بلیت تک سفره داخل شهری هزار و ۵۰۰ تومان
- بلیت تک سفره حومه به تهران ۲۰۰ تومان بیشتر از نرخ بلیت تک سفره داخل شهری در سال ۱۳۹۹
- بلیت تک سفره هشتگرد ۵ هزار تومان
- بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی (ره) همانند سال قبل بدون افزایش ۹ هزار تومان


طبق تبصره یکم این مصوبه به شهرداری تهران اجازه داده شده است که به منظور تشویق مسافران به استفاده از کارت بلیت‌های مبلغ دار، متناسب با مسافت طی شده نسبت به اعمال تخفیف حداکثر تا ۵۰ درصد بهای بلیت تک سفره اقدام کند.

همچنین شهرداری تهران مجاز است در مناسبت‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران (۲۲ بهمن)، رحلت حضرت امام خمینی (ره)، عید سعید فطر، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، روز اول مهر برای دانش آموزان و دانشجویان، مسیر برگشت مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در محدوده زمانی انجام مراسم و در ایستگاه‌های مربوطه، مراسم شب‌های قدر (از ساعت ۲۳ تا پایان مراسم جهت شرکت کنندگان در مراسم) و مراسم غبار روبی مزار شهدا در پنج‌شنبه آخر سال نسبت به ارائه سرویس سرایگان به شهروندان اقدام کنند.


افزایش ۲۵ درصدی بلیت اتوبوس

نرخ کرایه خطوط اتوبوس و مینی بوس در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۸ هم ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. نرخ کرایه خطوط اتوبوس و مینی بوس در هر خط متفاوت است.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مجاز است در صورت راه‌اندازی زیرساخت پذیرش بلیت تک سفره در ایستگاه‌های خطوط اتوبوسرانی تندرو، نسبت به صدور و فروش بلیت تک سفره داخل شهری معادل نرخ بلیت تک سفره داخل شهری مترو به منظور استفاده مشترک مسافران در همه خطوط تندرو اتوبوسرانی و مترو اقدام کند.


افزایش ۸۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های ویژه

نرخ کرایه انواع تاکسی در شهر تهران در سال جاری تا سقف ۲۵ درصد نسبت به نرخ پایه مصوب سال ۱۳۹۸ افزایش خواهد داشت.

کرایه تاکسی در نوبت شب از ساعت ۲۲ تا ۶ بامداد، ۲۰ درصد به نرخ‌های تعیین شده، افزوده می‌شود.

نرخ کرایه ناوگان تاکسیرانی که خدمات ویژه به شهروندان ارایه می‌کنند تا ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت و تعیین نرخ در این تاکسی‌ها به وسیله تجهیزات محاسبه کرایه انجام می‌شود.

همچنین نرخ کرایه سرویس مدارس نیز در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۸ تا سقف ۲۵ درصد با افزایش نرخ مواجه شده است.

کد خبر 122439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha