کد خبر 122440
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مصرف بنزین نسبت به ماه گذشته افزایش یافت

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی گفت: در حال حاضر میزان مصرف بنزین نسبت به ماه گذشته افزایش یافته اما هنوز به میانگین سال گذشته نرسیده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد عطاپور، با بیان اینکه از یک سو به دلیل افزایش تردد مردم و بازگشایی بخش های اقتصادی شاهد افزایش مصرف بنزین در کشور هستیم و از سویی دیگر به دلیل افزایش نرخ بنزین و ترویج استفاده از سی ان جی میزان مصر کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: افرادی همچون رانندگان تاکسی که معمولا خودروهای دوگانه سوز دارند، به دلیل تفاوت قیمت ترجیح می دهند از سوخت سی ان جی استفاده کنند و سهمیه کارت سوخت خود را به اشخاص دیگر می‌فروشند.

وی افزود: روی این مساله ابزار کنترلی وجود ندارد و آسیب این مساله بیشتر متحمل جایگاهداران می شود، چراکه این مساله میزان فروش جایگاهداران را کاهش داده و آن ها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

مصرف بنزین



مصرف بنزین نسبت به پارسال ۵۰ درصد کاهش یافت

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی با اشاره به ترافیک به وجود آمده در تهران با برداشتن طرح ترافیک در پی شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: همین مساله موجب شده تا میزان مصرف بنزین در کلان شهرها نسبت به ماه گذشته افزایش یابد.

عطاپور با بیان اینکه این موضوع تنها شامل حال کلان شهرها شده است، اظهار کرد: البته میزان مصرف همچون میانگین سال گذشته نشده است، به طور مثال اگر پارسال ۱۱۰ میلیون میزان مصرف بنزین در زمان پیک بود، امسال این عدد به حدود ۶۵ میلیون لیتر رسیده که اگر بهمن، فروردین و اسفند امسال را با سال گذشته مقایسه کنیم، مصرف بنزین ۵۰ درصد کاهش یافت و به حدود ۵۰ میلیون لیتر در روز رسیده است.

به گفته وی با این وجود میزان مصرف اکنون نسبت به ماه گذشته روند افزایشی داشته و به حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیون لیتر رسیده است.


بنزین سوپر مشتری چندانی ندارد

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی با بیان اینکه به دلیل گران بودن بنزین سوپر استقبال از این فراورده نفتی کاهش یافته است، اظهار کرد: همچنین به دلیل اینکه بنزین سوپر حتما باید به صورت آزاد خریداری شود و متقاضی نمی تواند از کارت سوخت خود برای این مساله استفاده کند، میزان مصرف بنزین سوپر در کشور روند کاهشی دارد.

عطاپور با تاکید بر اینکه اگر ماشین فردی به گونه ای باشد که حتما از بنزین سوپر استفاده کند، در واقع سهمیه کارت سوخت برای آن شخص فایده چندانی ندارد، تصریح کرد: این مساله باید مورد بررسی قرار بگیرد و در آن تجدید نظر شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 122440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha