کد خبر 122493
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
استفاده از دوچرخه‌ در تهران افزایش یافت

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران، گفت: در شرایط کرونایی آمار استفاده از دوچرخه‌های شخصی بیشتر شده است.

به گزارش پرشین خودرو، یعقوب آزاده‌دل مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره برگزاری رویداد دوچرخه و اهدای خون اظهارداشت: این رویداد جمعه 19 اردیبهشت در مرکز خون وصال برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اعلام سازمان انتقال خون مبنی بر نیاز به اهدای خون و پلاکت خون دوچرخه‌سواران تهرانی روز جمعه با حاضر شدن در مرکز انتقال خون وصال با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از دستکش و ماسک در جهت تأمین نیاز خون بیماران اقدام می‌کنند.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه این رویداد، همایش شهری محسوب نمی‌شود و دوچرخه‌سواران هر کدام از منزل با دوچرخه به سمت سازمان انتقال خون رکاب می‌زنند، گفت: مدتی پیش جوان دوچرخه‌سوار یزدی بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد و خانواده وی در امری خداپسندانه اعضای بدنش را اهدا کردند که واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک با همکاری هیأت دوچرخه سواری جنوب غرب تهران به یاد این دوچرخه‌سوار و سایر سانحه‌دیدگان تصادفات دوچرخه‌های اهدای خون را روز جمعه انجام خواهند داد.

 

دوچرخه

آزاده‌دل در ادامه با اشاره به اینکه 32هزار نفر در پایتخت عضو سامانه دوچرخه‌های اشتراکی هستند، گفت: 4 برابر این آمار نیز دوچرخه‌سوار شخصی در پایتخت وجود دارد.

وی بیان داشت: به دلیل شرایط ناشی از کرونا آمار استفاده از دوچرخه در تهران افزایش یافته به طوری که دوچرخه‌سواران شخصی 2 تا 3 برابر بیشتر شده و استفاده‌کنندگان از دوچرخه‌های اشتراکی نیز آمار بالاتری نسبت به قبل دارند.

منبع: فارس

کد خبر 122493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha