کد خبر 122517
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
قرارداد تأمین ۱۰۵ واگن جدید برای مترو تهران بسته شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: کمک‌های وزارت نفت به مترو از محل ماده ۱۲ قانون بودجه کشور است و هر سه ماه یک بار به مترو داده می شود.

به گزارش پرشین خودرو، شب گذشته بیژن زنگنه در توئیتی اعلام کرد شرکت ملی نفت ایران با استفاده از ظرفیت‌های قانونی صرفه جویی مصرف سوخت و در اجرای مصوبه شورای اقتصاد بیش از ۱۵ میلیون دلار برای خرید واگن برای افزایش فاصله گذاری اجتماعی به شرکت مترو پرداخت کرده است اما به نظر می‌آید کمک‌هایی که شب گذشته وزیر نفت اعلام کرده کمک‌های جدیدی نباشد و بر اساس ماده ۱۲ قانون بودجه کل کشور است.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان اینکه از تمام تلاش‌ها و همکاری‌های وزارت نفت و ستاد بهینه سوخت برای اجرای ماده ۱۲ قانون بودجه تلاش کردند گفت: ما سال گذشته در دو مرحله از تبصره ماده ۱۵ کمک‌هایی را از وزارت نفت دریافت کردیم که در مرحله اول ۱۲.۶ میلیارد تومان و در مرحله دوم ۱۴۳ میلیارد تومان از محل صرفه جویی سوخت برای توسعه ناوگان مترو به ما پرداخت شد.

وی تاکید کرد: تمامی این اعتبارات برای نگهداری ناوگان استفاده می‌شود، قطارهایی که در حال حاضر حرکت می‌کنند در بخش نگهداری هزینه‌های بالایی دارند.

 

واگن مترو



نوبخت ادامه داد: این کمک‌ها ادامه دار است و در ادامه صرف خرید ناوگان نیز خواهد شد.

به گفته نوبخت هر ماه گزارشی از میزان مسافران و سفرهای مترو تهیه می‌شود و اگر این سفرها بیش از مبنای پیش بینی شده باشد این اعتبارات به مترو تعلق می‌گیرد که به صورت فصلی است.


قرارداد تأمین ۱۰۵ واگن جدید برای تهران بسته شد

در همین رابطه علی امام، مدیرعامل شرکت مترو نیز گفت: کمک‌هایی که از سوی وزارت نفت اعلام شده به شرکت بهره برداری تعلق می‌گیرد و کمک‌های ادامه داری است و هر فصل از محل صرفه جویی سوخت به مترو تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما نیز در شرکت مترو قرارداد تأمین ۱۰۵ واگن را با شرکت واگن سازی تهران به امضا رسانده‌ایم.

منبع: مهر

کد خبر 122517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha