کد خبر 122518
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
بهره صفر درصد مشوق بازار خودروی آمریكا

در بازار فروش خودروی آمریكا كه انواعی از مشوق ها برای تشویق خریداران به كار گرفته می شود، تنها یك مشوق از همه بیشتر تأثیر دارد و آن بهره صفر درصد است.

به گزارش پرشین خودرو، حالا كه صنعت خودرو مانند اكثر صنایع و كسب و كارها ضربه سنگینی از ویروس كرونا خورده است، طبیعی است كه برای بازگرداندن مشتری به انواعی از مشوق ها و روش های بازاریابی رو بیاورد. شاید در بازار آمریكا هیچ زمانی به اندازه حالا، زمان مناسبی برای خرید خودرو نباشد.

نمایشگاه های فروش خودرو این روزها مشتریانی را مشاهده می كنند كه سری به بازار می زنند تا از انواع مشوق های سخاوتمندانه نمایندگی های فروش باخبر شوند. خرید خودرو در چنین هنگامی مزایای زیادی دارد چون، اكثر كسب و كارها برای داشتن مشتری مزایای و منافع زیادی برای مشتری قائل می شوند كه هیچكدام به اندازه بهره صفر درصد، برای مشتری خوشحال كننده نیست.

به بیان دقیق تر، بر اساس نظرسنجی مؤسسه اتولیست Autolist از بین 1436 پاسخ دهنده، 48 درصد مهمترین دلیل خرید یا اجاره به روش لیزنیگ را بهره صفر درصد عنوان كرده اند. دلیل مهم دوم، روش بازپرداخت منعطف است. دلیل سوم، پیش پرداخت یا اولین قسط با تأخیر است. جالب این است كه بعضی از نمایندگی ها اقساط 84 ماهه برای مشتری در نظر گرفته اند. جالبتر این كه 13 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند هیچ نوع مشوقی باعث نمی شود كه به خرید خودرو ترغیب شوند.

 

بازار خودرو آمریکا

در آمریكا تجربه نشان داده است كه بعد از یك ركود بزرگ، تقاضا برای خودرو خیلی سریع تر از بازگشت اقتصاد به ریل افزایش پیدا می كند. اما شیوع ویروس كرونا لطمه ای به كسب و كارها زده است كه سابقه نداشته و كسی تجربه ای در این زمینه ندارد و ممكن است پیش بینی ها درست از آب درنیایند.

در حال حاضر مشوق های هر سه خودروساز به طور متوسط برای این خودروسازان 7200 دلار آب می خورد. گرفتاری صنعت خودرو فقط كشاندن مشتری به نمایشگاه های فروش خودرو نیست. حتی اگر بازگشایی و بازگشت به كار در هفته آینده تولید را به ریل بازگرداند، درمقایسه با سال 2019 كه در بازار آمریكا 17.1 میلیون دستگاه فروخته شد، در خوشبینانه ترین حالت در سال 2020 به 12 تا 13 میلیون دستگاه خواهد رسید.

ادموندز كه از سال 1990 رصد فروش و لیزینگ خودروها را در بازار آمریكا آغاز كرده كاهش 53 درصدی فروش در ماه آوریل را به ثبت رسانده است. مروری بر گذشته نشان می دهد كه در بازار آمریكا بعد از آن ركود عظیم، در سال 2010 رقم فروش صنعت خودرو به 10.3 میلیون دستگاه رسید. طبیعی است كه تا كسب و كارها به روال عادی برگردند و خرید خودرو حالت عادی پیدا كند، در عمل سال 2020 تمام شده است.

با همه این كه صنعت خودرو تلاش می كند خود را روی آب نگه دارد، واقعیت این است كه برای خیلی از كسب و كارها به قدری وضع وخیم است كه اكثر آنها دغدغه پاس كردن چك و آوردن غذا به سفره هایشان را دارند و خرید یك وسیله نقلیه در اولویت اول آنها نیست.

منبع: سایپا

کد خبر 122518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha