نگرانی ب ام‌ و از تداوم وضعیت قرمز فروش خودرو در اروپا

مدیرعامل شرکت خودروسازی بی ام و هشدار داده که افت تقاضا برای خرید خودرو در اروپا در باقی سال جاری میلادی نیز همچنان تحت تاثیر ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، الیور زیپس، مدیر عامل شرکت خودروسازی بی ام و به تازگی در خصوص تاثیر و تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که منجر به اعلام وضعیت اضطراری قرنطینه و وضع محدودیت های جدی برای تردد شهروندان از سوی کشورهای مختلف و تعطیلی کارخانه های خودروسازی و تمامی کسب و کارها شد، هشدار داده و خاطرنشان کرده است که وضعیت وخیم فروش خودرو و افت شدید تقاضا در بازارهای اروپایی حتی پس از پشت سرگذاشتن اوج بحران کرونا نیز در باقی مانده سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت و به نظر نمی رسد که وضعیت آن رو به بهبود قابل توجه و چشمگیری برود.

همزمان با اوج گرفتن بحران کرونا در اروپا در اواسط مارس ۲۰۲۰، تمامی کارخانه های خودروسازی، فروشگاه ها و نمایشگاه های خودرو در اروپا تعطیل و متوقف شد و طبق آمار های منتشر شده شرکتهای فعال در این صنعت را به شدت با مشکلات و بحران های مالی هنگفتی روبه رو کرد.

به عنوان مثال میزان فروش خودرو در بازار انگلستان در آوریل ۲۰۱۹ به مدت مشابه سال گذشته ۹۷.۳ درصد کاهش یافته است.

 

ب ام و



به عقیده مدیرعامل بی ام و، با اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی از آغاز ماه جاری میلادی یعنی مه ۲۰۲۰ تصمیم به بازگشایی و کاهش محدودیت‌های مربوطه گرفته اند، به نظر می رسد که بازار فروش خودرو در این قاره سبز همچنان تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی با مشکل مواجه خواهد بود.

میزان فروش جهانی گروه خودروسازی بی ام و آلمان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۲۰.۶ درصد کاهش یافته که در بازار کشورهای اروپایی با کاهش ۱۸ درصدی روبرو بوده است.
این میزان کاهش در ماه آوریل هم چنین به ۴۴ درصد نیز رسیده است.

کد خبر 122522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha