کد خبر 122556
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
كرونا، نقشه‌های فولکس را نقش بر آب کرد!

برند فولكس از گروه خودروسازی فولكس واگن، از پول در آوردن در آمریكا فعلاً صرف نظر می كند.

به گزارش پرشین خودرو، فولكس فكر می كرد كه می تواند دخل و خرج را در بازار آمریكا جور در بیاورد، تا این كه شیوع ویروس كرونا از راه رسید. از لحاظ تعداد فروش، گروه خودروسازی فولكس بزرگترین خودروساز دنیا است و برای همین بازار آمریكا برای این خودروساز بسیار مهم است. اما واقعیت این است كه با این كه سعی كرده خوش فكر باشد و ترند بازار را تشخیص دهد و به موقع وارد سگمت شاسی بلند شود، اما بدبیاری پشت بدبیاری مانع می شود، هنوز از زمان زیادی از رسوای دیزل-گیت نگذشته بود كه كرونا نقشه های این خودروساز را نقش بر آب كرد.

بر اساس برنامه تجدید ساختار ارائه شده توسط هربرد دییس Herbert Diess مدیر عامل گروه فولكس در سال 2016، لازم است كه این خودروساز، نواحی زیان ده در دنیا را شناسایی و در فهرست سیاه قرار دهد. از این رو طبیعی است كه قائم مقام عملیاتی گروه فولكس در تماس ویدیو كنفرانسی با اتومتیونیوز اعلام می كنده به دلیل پاندمی اخیر، فولكس مجبور به تجدید نظر و تعویق برنامه ها در بازار امریكا شده است.

 

فولکس واگن

ویتر در این تماس گفته است: «ما خیلی به هدف مان نزدیك شده بودیم طوری كه در بخش فروش خودروهای سواری فولكس در بازار آمریكا در سال 2020، دخل با خرج در حال جور آمدن بود. اما با ویروس كرونا، طبیعی است كه متأسفانه دیگر امكان پذیر نباشد. شاید جا زدن باشد اما تغییری در آرمان های اصلی ما ایجاد نمی كند.»

این نكته هم شایان ذكر است كه فولكس واگن در حال حاضر در شهر چاتانوگا در تنسی آمریكا كارخانه تولید خودرو دارد كه در آن مدل اطلس Atlas و فولكس پاسات تولید می شود. سال گذشته هم نسل هفتم جتا Jetta در بازار آمریكا معرفی شد اما تولید آن دوام نیاورد.

منبع: سایپا

کد خبر 122556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha