کد خبر 122561
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
نسخه جدید تویوتا سوپرا در بازار ژاپن

مدت‌ها پس از تولد مجدد تویوتا سوپرا، اکنون نسخه‌ای ویژه از این مدل برای حضور در بازار ژاپن تدارک دیده شده که با نام سوپرا RZ Horizon Blue شناخته می‌شود و در چندین مورد دستخوش بروزرسانی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، نسخه مخصوص بازار ژاپن از سوپرا RZ شباهت زیادی به سوپرا A91 Edition دارد که در ماه فوریه برای بازار ایالات متحده آمریکا معرفی شد. به هرحال مهمترین تغییر اعمال شده بر روی سوپرا RZ Horizon Blue به افزایش 14 درصدی قدرت پیشرانه آن بازمی‌گردد، پیشرانه‌ای 3 لیتری و توئین‌توربو که با کد B58 شناخته شده و در همکاری مشترک میان تویوتا و ب.‌ام.‌و ساخته شده است.

قدرت این پیشرانه اکنون به 382 اسب ‌بخار و حداکثر گشتاور آن به 499 نیوتن‌متر رسیده که در مقایسه با نسخه استاندارد، به ترتیب با 47 و 4 واحد افزایش روبرو شده است. این افزایش قدرت اکنون نسخه تقویت شده از سوپرا را در ردیف خودرویی چون ب.‌ام‌.و Z4 M40i قرار می‌دهد.

 

تویوتا سوپرا

رقم شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت خودرو نیز بهبود یافته و از 4.1 ثانیه در نسخه استاندارد به 3.9 ثانیه رسیده است. علاوه بر افزایش قدرت پیشرانه، سیستم تعلیق تویوتا سوپرا نیز مورد بازبینی قرار گرفته و میزان سختی آن افزایش یافته تا پایداری خودرو در پیچ‌ها افزایش پیدا کند.

نکته مهم دیگر درباره این نسخه ویژه از سوپرا به رنگ آبی خاص بدنه آن مربوط می‌شود که Horizon Blue نامیده شده است. البته اگر کمی بیشتر دقت کنید متوجه می‌شوید که تویوتا قبلاً این رنگ را در بازی کامپیوتری Gran Turismo Sport معرفی کرده بود.

 

تویوتا سوپرا

رنگ آبی به داخل کابین سوپرا RZ نیز راه یافته و در بخش‌هایی چون دوخت روکش صندلی‌ها و فرمان و بخش‌هایی از داشبورد به چشم می‌خورد. در این نسخه از تویوتا سوپرا، نمایشگر 8.8 اینچی اطلاعات سرگرمی جایگزین نمونه 6.5 اینچی قبلی شده است.

برای پوشش بدنه تویوتا سوپرا 2021 عرضه شده در بازار ژاپن می‌توان یکی از هفت رنگ تعیین شده را سفارش داد اما دو رنگ خاکستری مات و آبی Horizon Blue در تیراژ محدود به ترتیب 27 و 100 دستگاه ساخته خواهد شد.
ازهم‌اکنون می‌توان برای سوپرا RZ اقدام به ثبت سفارش نمود ولی تحویل این خودرو به مشتریان از ماه اکتبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

کد خبر 122561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha